ثبت درخواست مشاوره پایان نامه و مقاله


این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

Loading

یکشنبه ۱۳۹۷/۱۱/۰۷

فلسفه
آشنایی با رشته ها

فلسفه

رشته ی فلسفه برای مطالعه ی مهارت های حیاتی زندگی است تا آنها را در زندگی شخصی و حرفه ای استفاده کنیم .دانشجو در مورد مهارت های ارتباط موثر، توانایی درک تمام زوایای یک استدلال، تفکر انتقادی و منطقیق اطلاعات کسب می کند. رشته ی فلسفه دارای گرایش های مختلفی می باشد. این گرایش ها شامل:

فلسفه (Philosophy)
در این گرایش دانشجو می آموزد که چگونه به خود فکر کند و با شیوه ای درست و منطقی اطلاعات در مورد خود را تجزیه و تحلیل کند تا در زندگی درست قدم بردارد. فارغ التحصیل در این رشته می تواند در زمینه های معلمی، استادیاری، مشاغل آموزشی، روزنامه نگاری، حوزه های قانونی، بازرگانی، فناوری اطلاعات و پژوهش فعالیت کند.
منطق (Logic)
هدف این رشته مطالعه ی فلسفه با تمرکز بر مفاهیمی مثل ریاضی، علم و محاسبات است. این مطالعات در زمینه هایی مثل هوش مصنوعی و مدیریت اطلاعات استفاده می شوند. فارغ التحصیل در این رشته می تواند در حوزه های طراحی سیستم های محاسباتی، شبیه سازی بازی های کامپیوتری و اطلاعات فعالیت کند.
فلسفه دین (Philosophy of Religion)
هدف این رشته درک عمیق دربارهی دین و الهیات می باشد. دانشجو در مورد تاریخ و معنای متون مقدس مطالعه می کند تا مفاهیمی مثل آزادی و عدالت را با روش های گوناگون مطرح کند.فارغ التحصیل در این رشته می تواند در زمینه های تدریس، نویسندگی و روزنامه نگاری فعالیت کند.  
اخلاق کاربردی (Applied Ethics)
هدف این رشته بررس تعامل بین رفتارها و بازخوردهای اخلاقی است. در تمامی حوزه ها مشکلات اخلاق وجود دارد. این رشته به رفع و حل کردن آنها کمک می کند. فارغ التحصیل در این رشته می تواند در زمینه های مدیریت مجموعه، سیاستگذاری در مورد مسائل بهداشتی، روحانیت، مدیریت فن آوری اطلاعات و آموزش اخلاق فعالیت کند.
فلسفه هنر (Philosophy of Art)
دانشجو در این رشته تاریخ هنر را با نگاه به فلسفه و چگونگی پیدایش آنها یاد می گیرد. یعنی امکان مطالعه ی فلسفه با هر یک از رشته های هنری است.

موضوع های پیشنهادی پایان نامه کارشناسی ارشد در رشته فلسفه

مطالب آموزشی رایگان در رشته فلسفه

اسکرول به بالا