ثبت درخواست مشاوره پایان نامه و مقاله


این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

Loading

یکشنبه ۱۳۹۷/۱۱/۰۷

زبان شناسی
آشنایی با رشته ها

زبان شناسی

هدف رشته ی زبان شناسی مطالعه ای است که تا به وسیله ی آن از نظر علمی، صداهای انتزاعی و شکل هایی که برای برقراری ارتباط در طول سالیان از آنها استفاده شده است و قوائد حاکم بین آنها بررسی شود. دانشجو به وسیله ی این رشته درک و تفسیر را فرا می گیرد و قدرت تجزیه و تحلیل خود را در این زمینه افزایش می دهد. رشته ی زبان شناسی دارای گرایش های مختلفی می باشد. این گرایش ها شامل:

زبان شناسی همگانی (Universal linguistics)
هدف این رشته ارائه ی توصیف سیستماتیک زبان برای افراد می باشد. دانشجو در این رشته با الگوهای صدا و کلمه، ساختار جمله، زبان های اول و دوم و رابطه ی بین زبان و ذهن و جامعه آشنا می شود. فارغ التحصیل در این رشته می تواند در زمینه های تدریس، زبان شناسی رایانشی، پژوهش، آسیب شناسی گفتاری و ترجمه می تواند فعالیت کند.
آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان (Teaching Farsi to non-Persians)
هدف این رشته مطالعه ی زبان فارسی و یافتن راه حلی مناسب برای چگونگی آموزش آن به دیگران به خصوص غیر فارسی زبانان می باشد. دانشجو در این رشته جنبه های ساختاری، اجتماعی، فرهنگی و ادبی و آموزشی را مورد بررسی قرار می دهد. 
زبان شناسی رایانشی (Computational linguistics)
هدف این رشته مطالعه ی زبان و فن آوری های استفاده شده برای آن می باشد. دانشجو در این گرایش در مورد مسائل زبان شناسی محاسباتی و علوم کامپیوتر اطلاعات کسب می کند. فارغ التحصیل در این رشته می تواند در زمینه های صنعت فناوری، تدریس و ترجمه، نویسندگی، کارشناس زبان شناسی و نویسندگی فعالیت کند.
واژه گزینی و اصطلاح شناسی (Selective term and terminology)
با توجه به گسترش تکنولوژی و آشنایی فرهنگ ها با یکدیگر، روزانه به زبان فارسی ما کلمات جدیدی اضافه می شود که جایگزینی برای آنها یافت نشده است. هدف این رشته آن است که با این تهاجم روبرو شده و برای آن راه حلی بیاندیشد . کلمات جدید و جایگزین مناسب را پیدا کند. 

نرم افزارهای رشته ی زبان شناسی

آوانگاری در رایانه- نرم افزار طراحی درخت های نحوی و غیرنحوی- نرم افزار گیت برای تحلیل متن

موضوع های پیشنهادی پایان نامه کارشناسی ارشد در رشته زبان شناسی

مطالب آموزشی رایگان در رشته زبان شناسی

اسکرول به بالا