ثبت درخواست مشاوره پایان نامه و مقاله


این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

Loading

شنبه ۱۴۰۲/۱۰/۲۳

نوشتن پروپوزال هنر

برای آن‌که یک پژوهش موفق انجام دهیم و در نهایت نتایج درست و مطلوبی به دست آوریم، لازم است مطالعات جامع و گسترده‌ای داشته باشیم و طبیعتا زمان کافی و مناسبی به این امر اختصاص دهیم. اما با وجود همه این‌ها اگر روش درست و مراحل استاندارد این فرآیند را ندانیم، راه به جایی نخواهیم برد. چراکه به هر حال در آخر باید نتایج پژوهش در یکی از قالب‌های مقاله، پایان‌نامه یا رساله به مخاطبان ارائه شود.

دانشجویان هنر مانند اکثر دانشجویان، وقتی به مقطع ارشد و دکتری می‌رسند، به طور جدی‌تر به تحقیق و پژوهش می‌پردازند که در گام نخست باید روش صحیح نگارش پروپوزال هنر را بیاموزند. هنر از جمله جذاب‌ترین رشته‌های دانشگاهی است که زیرشاخه‌ها و گرایش‌های متنوعی دارد. این تنوع و جذابیت ذات هنر سبب می‌شود که بسیاری به این رشته علاقه‌مند و مشتاق شوند، به‌خصوص در جهان معاصر که هنر و هنرمند جایگاه ویژه و خاصی در نگاه جامعه یافته‌اند.

برای نوشتن هر مطلب علمی و پژوهشی مانند پایان‌نامه ضروری است در ابتدا پروپوزالی قوی و حرفه‌ای ارائه دهیم. نوشتن پروپوزال هنر نیز مانند سایر رشته‌ها، اصول و ساختاری مشخص دارد که باید به آن‌ها بسیار توجه کنیم تا به این ترتیب نظر هیات داوران را جلب کرده و سریع‌تر کار نگارش پایان‌نامه را آغاز کنیم. با توجه به این توضیحات در این مطلب سعی خواهیم کرد تا مراحل نگارش پروپوزال هنر را به طور اجمالی بررسی کنیم و نکات مهم را یادآور شویم:

انتخاب موضوع

برای انتخاب موضوع زمان کافی در نظر بگیرید و با توجه به توانایی‌های خود و با مطالعات گسترده در حوزه هنر و نیز پایان‌نامه‌های دیگر، موضوعی انتخاب کنید که ارزش تحقیق و پژوهش را داشته باشد و به نتایج مطلوب و کارآمد در جهان معاصر بینجامد. همچنین دقت کنید تا موضوع برگزیده شما جدید و غیرتکراری باشد و آن‌قدر جذاب که مخاطب را به خواندن کل پژوهش‌تان ترغیب کند. اگر انتخاب در بین خیل موضوعات هنری، برای شما دشوار است و دچار تردید هستید می‌توانید با استاد راهنمای خود و نیز کارشناسان خبره در این حوزه مشورت کنید و با همفکری آن‌ها موضوعی مناسب را برگزینید.

اگر مایل هستید تا در مورد انتخاب موضوع، بیشتر بدانید، خواندن مطالب زیر را به شما پیشنهاد می‌کنیم:

 

تعیین عنوان

عنوان باید دقیق باشد تا مخاطبان با دیدن آن کاملا متوجه شوند که این پژوهش در مورد چیست. پس باید سعی کنید اطلاعات بیشتر و حتی جزئیاتی درمورد تحقیق را در عنوان بیاورید. به طور مثال حوزه پژوهشی و جامعه تحقیقاتی‌تان را مشخص کنید یا چنان‌چه مقدور بود به روش تحقیق هم اشاره‌ای داشته باشید. ویژگی دیگر عنوان یک پژوهش، جذابیت آن است که سبب ترغیب مخاطبان به مطالعه کامل پژوهش شما می‌شود.

نوشتن پروپوزال رشته هنر

برای نوشتن یک پایان‌نامه، رساله یا مقاله علمی با کیفیت می‌بایست در آغاز یک پروپوزال مناسب و حرفه‌ای نوشت. اما نوشتن پروپوزال اصول مشخص و استانداردی دارد که قبل از هر چیز باید آن‌ها را بیاموزید. با رعایت دقیق این قواعد و نگارش محتوای مستند و باارزش می‌توانید به نتیجه دلخواه خود یعنی پروپوزالی مناسب دست پیدا کنید. ارائه چنین پروپوزالی سبب تایید زودتر داوران و در نتیجه آغاز سریع‌تر پروسه نگارش متن اصلی پایان‌نامه یا رساله می شود.

اما ساختار استاندارد یک پروپوزال چگونه است؟ در حالت کلی هر پروپوزال دارای بخش‌های زیر است:

مقدمه، طرح مسئله، ابزار و منابع گردآوری و تحلیل اطلاعات، پیشینه تحقیق، اهداف تحقیق، پرسش‌های تحقیق، فرضیات تحقیق، روش تحقیق، نتیجه‌گیری و فهرست منابع.

علاوه بر این از جمله نکات دیگری که باید در نگارش پروپوزال هنر به آن دقت کنید، بیان مطالب به صورت مجمل و کوتاه است، البته مراقب باشید به مفهوم و محتوای اصلی خدشه‌ای وارد نشود. مطالب و توضیحات اضافه را نگه دارید تا در متن اصلی پایان‌نامه به‌تفصیل بیاورید.

می‌توانید برای آشنایی بیشتر با پروپوزال‌نویسی و نکات آن، مطلب زیر را نیز در همین سایت بخوانید:

 

نکات مهم در نوشتن پروپوزال هنر

نگارش پروپوزال هنر کار ساده‌ای نیست مگر این‌که در مورد موضوع انتخابی خود به اندازه کافی مطالعه کرده باشید و کاملا مسلط بر کاری که می‌خواهید انجام دهید پیش بروید. علاوه بر این‌ها باید قواعد پروپوزال‌نویسی را هم به‌درستی رعایت کنید. در اینجا به چند نکته مهم در این خصوص اشاره می‌کنیم:

  • در انتخاب استاد راهنما دقت کنید و پس از تعیین قطعی وی، تا حد امکان در تمام مراحل کار با او مشورت کنید و از دانش و تجربه او بهره ببرید.
  • مشورت و صحبت با دانشجویانی که پروپوزال‌های موفق و خوبی ارائه کرده‌اند، می‌تواند راهکارهای مفیدی در پیش پای شما قرار دهد.
  • حتما بررسی کنید موضوعی که انتخاب می‌کنید تکراری نباشد. موضوعی جدید، جذاب و مطابق با نیازهای روز جهان معاصر برگزینید تا نتیجه تحقیقات شما راهگشای محققان دیگر باشد و سایر خوانندگان را نیز ترغیب کند تا پژوهش شما را به طور کامل مطالعه کنند.
  • عنوان تحقیق، از آن جهت بسیار اهمیت دارد که پس از تایید داوران، قطعی می‌شود و امکان تغییر در آن وجود ندارد. به این ترتیب بهتر است عنوان را با دقت و وسواس بیشتری انتخاب کنید.
  • حتما پیش‌تر از فرآیند اداری و مراحل پروسه ارائه پروپوزال در واحد آموزش دانشکده‌تان اطلاعات کافی را به دست آورید و مطابق آن کارها را انجام دهید.

 

فرآیند تحویل پروپوزال

نگارش پروپوزال را به پایان رسانید و پس از بررسی نهایی، در ابتدا به استاد راهنما و مدیر گروه ارائه کنید و تایید آن‌ها را بگیرید. پس از آن به دفتر آموزش دانشکده تحویل دهید و منتظر بمانید تا هیات داوران نظر خود را در خصوص پروپوزال شما اعلام کنند.

 

خدمات جامع موسسه تهرانآموز برای نگارش پروپوزال هنر

این‌که در مسیر نوشتن پروپوزال هنر به نکته مبهمی بر بخورید یا در مورد مسئله‌ای دچار تردید شوید دور از انتظار نیست چراکه پروپوزال‌نویسی کاری دشوار و حساس است. در این شرایط بهترین توصیه و راهکار، مشورت با استادان، مشاوران و کارشناسان خبره و مجرب این حوزه است. موسسه معتبر و رسمی تهران آموز با توجه به سابقه درخشان در این حیطه و همکاری با مشاوران و کارشناسان وارد و کاربلد می‌تواند پیشنهاد خوبی برای همه شما دانشجویان و پژوهشگران عزیز باشد تا در طول این مسیر، قدم به قدم شما را همراهی کنند.

همچنین می‌توانید برای این‌که با خیال راحت‌تر و اطمینان بیشتر موسسه مشاوره مناسب را انتخاب کنید و با ویژگی‌های یک موسسه خوب آشنا شوید مطلب زیر را مطالعه کنید:

اسکرول به بالا