ثبت درخواست مشاوره پایان نامه و مقاله


این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

Loading

سه شنبه ۱۴۰۲/۰۱/۰۸

چگونه یک پایان نامه بدون نقص بنویسیم؟

تحصیلات تکمیلی یکی از مراحل دشوار برای دانشجویان است و تقریبا می‌توان گفت که نوشتن درست و اصولی پایان نامه و انجام پایان نامه بزرگترین دغدغه مشترک دانشجویان است. اگرچه همه دانشجویان در طول دوره کارشناسی ارشد و دکتری با چگونگی انجام تحقیق و پژوهش، کم و بیش آشنا می‌شوند اما نوشتن پایان نامه اصول خاص خود را دارد؛ اصولی که پایبندی به آنها رمز و راز موفقیت در نگارش پایان نامه است. ما در این نوشته سعی می‌کنیم مراحل نوشتن پایان نامه را باهم مرور کنیم تا دانشجویان را در نوشتن پایان نامه‌ای بی‌نقص یاری کرده باشیم. در این مطلب تمامی فصل‌های پایان نامه و نحوه نوشتن هر کدام را به طور اجمالی مرور می‌کنیم.

چگونه یک پایان نامه بدون نقص بنویسیم

نحوه نوشتن فصل اول و مقدمه پایان نامه

از جمله بخش‌های اصلی و مهم هر پایان‌نامه، مقدمه آن است. محتوای مقدمه پایان‌نامه از جمله مواردیست که به مخاطب کمک می‌کند تا با ابعاد کلی موضوع آشنا شده و راحت‌تر تصمیم بگیرد که به خواندن پایان‌نامه ادامه دهد یا رهایش کند. بنابراین یک مقدمه جامع، مختصر، شفاف و دقیق می‌تواند سبب ترغیب و تمایل بیشتر خوانندگان به مطالعه متن اصلی پایان‌نامه شود.

برای نوشتن مقدمه پایان نامه بهتر است مطلب اصول نگارش مقدمه پایان نامه را مطالعه کنید.

نحوه نوشتن فصل دوم پایان نامه، پیشینه تحقیق و تاریخچه

مهمترین هدف از نوشتن فصل دوم پایان‌نامه جمع‌آوری اطلاعات است که به هیچ وجه کار ساده‌ای نیست و اغلب حجم زیادی دارد. دانشجویان عناوین مختلفی برای این فصل پایان‌نامه‌شان برمی‌گزینند که البته بستگی به عنوان در نظرگرفته توسط دانشگاه نیز دارد؛ مثل: بررسی مبانی نظری پژوهش، بررسی ادبیات موضوع، ادبیات نظری و پیشینه پژوهش، بررسی مبانی تحقیق و….

پیش از آغاز نوشتن فصل دوم پایان‌نامه باید کارهای مقدماتی ضروری انجام شود؛ نخست این‌که چند نمونه از پایان‌نامه‌های موفق مطالعه شود تا دانشجویان با اصول و روش‌های خوب آشنا شوند و سپس سبک نگارشی مناسب را انتخاب کنند، به طوری که در نهایت، بتوانند محتوایی شفاف و قابل درک ارائه کنند و البته در این کار، دقت در رعایت قواعد و استانداردهای نگارشی بسیار اهمیت دارد و بهتر است از کمک متخصصان یا از نرم-افزارهای ویرایشی استفاده کرد.

برای آشنایی کامل با نحوه نوشتن فصل دوم پایان نامه بهتر است مطلب چگونه فصل دوم پایان نامه را بنویسیم را در همین وبسایت بخوانید.

نحوه نوشتن فصل سوم و روش تحقیق پایان نامه

نحوه نوشتن فصل سوم پایان‌نامه بسیار پراهمیت است، اما چندان سخت نیست و چون حجم مطالب فصل سوم کمتر از سایر فصول پایان‌نامه است، نگارش آن سریع‌تر انجام می‌شود. با این حال، پیش از شرح نحوه نوشتن فصل روش تحقیق در پایان‌نامه توصیه می‌کنیم نخست اطلاعات مورد نیازتان را در این باره با دقت و به طور کامل گردآوری کنید؛ تمام مواردی که در پژوهش خود استفاده کرده‌اید؛ مانند ابزارها، مواد و مصالح، نرم‌افزارها، تجهیزات، فرمول‌ها، مکانیسم‌ها، آمار و آزمایش‌ها و غیره.

بدیهی است با توجه به رشته و گرایش تحصیلی دانشجویان نحوه نگارش فصل سوم پایان‌نامه‌ها اندکی متفاوت است، زیرا مراحل انجام پژوهش‌ها با هم یکسان نیست، به همین دلیل در این فصل باید به طور کامل و دقیق توضیح داده شود که از چه روش‌هایی برای تحقیق استفاده شده و دانشجو چگونه به نتایج پژوهش خود دست یافته است. در واقع، پس از مشخص شدن موضوع پایان‌نامه، مبانی تحقیق و نوشتن فصل اول و سپس تشریح پیشینه پژوهش در فصل دوم، روش کار و مسیر پروژه آشکار می‌شود و دانشجو باید به انتخاب بهترین نحوه نوشتن فصل روش تحقیق در پایان‌نامه بپردازد تا این فصل را جذاب و گویا بنویسد.

برای آشنایی کامل با نحوه نوشتن فصل سوم پایان نامه بهتر است مطلب نحوه نوشتن فصل سوم پایان نامه و روش تحقیق را در همین وبسایت بخوانید.

نحوه نوشتن فصل چهارم پایان نامه و تحلیل داده ها

مانند همه فصول پایان‌نامه، فصل چهارم را نیز با نوشتن مقدمه‌ای کوتاه و شفاف آغاز می‌کنیم. در مقدمه بهتر است موضوع و مسئله اصلی و اهداف پایان‌نامه را به طور مختصر مرور کنیم. پس از آن باید داده‌های آماری حاصل از روش‌های مختلف تحقیقات خود را بررسی کنیم و به ارزیابی دقیق تک‌تک آن‌ها بپردازیم. توصیف مشاهدات، متغیرها و آمارها، تحلیل نتایج به دست ‌آمده از پرسشنامه‌ها، آزمایش‌ها و مصاحبه‌ها و همچنین تشریح دستاوردهای مطالعات گسترده و گوناگون ما در حوزه پژوهش از عمده‌ترین مراحل این کار است که در نهایت، نتایج حاصل از آنالیز همه داده‌ها و اطلاعات منجر به پذیرش یا رد فرضیه‌های مطرح‌شده در تحقیقات پایان‌نامه و طرح پرسش‌ها و پاسخ‌های آن‌ها می‌شود. در واقع، فصل چهارم پایان‌نامه موجب اعتبار و ارزشمندی پژوهش می‌شود و در موفقیت دانشجو در پروژه تحقیقاتی‌اش نقشی اساسی دارد.

بهتر است با خواندن مطلب نحوه نوشتن فصل چهارم پایان نامه و تحلیل داده‌ها در همین وبسایت، به طور کامل نوشتن صحیح این فصل را بیاموزید.

نحوه نوشتن فصل پنجم پایان نامه و نتیجه‌گیری

فصل پنجم پایان‌نامه، فصل آخر و جمع‌بندی نهایی همه فصول و نتیجه تمام مطالعات، ارزیابی‌ها و تجزیه و تحلیل‌هاست و نحوه نوشتن فصل پنجم پایان‌نامه هم مانند فصل‌های دیگر تابع قوانین و اصول معینی است که لازم است دانشجویان آن‌ها را به طور کامل رعایت کنند تا بر کیفیت پایان‌نامه‌شان بیفزایند.

نخستین مرحله نگارش فصل پنجم به مقدمه اختصاص دارد و باید در این قسمت به طور خلاصه مسئله و اهداف پژوهش را بیان کنید و درباره محتوای کلی فصل پنجم توضیحی مختصر بنویسید.

سپس به طور اجمالی و البته شفاف و گویا درباره یافته‌های تحقیق و نتایج تحلیلی حاصل از آمارهایی که در فصل چهارم به آن‌ها پرداخته‌اید، توضیح دهید تا خواننده متن در جریان موضوع قرار گیرد. یادآوری می‌کنیم که به هیچ وجه لازم نیست توضیحات این قسمت جامع و کامل باشد و باید فقط به اشارات کلی بسنده کنید. بهتر است به کمک طرح پرسش‌های تحقیق و با اشاره به تقسیم‌بندی مباحث به‌تدریج به یافته‌ها و نتیجه‌گیری بحث برسید و سپس برداشت و باور خودتان را به متن اضافه کنید و تفسیرتان را از یافته‌ها و دستاوردهای پژوهش شرح دهید و از زاویه دید خودتان و با ارائه مستندات و مدارک علمی نتیجه‌گیری شخصی‌تان را شرح دهید.

برای آشنایی بهتر و نوشتن صحیح این فصل، مطلب نحوه نوشتن فصل پنجم پایان نامه و نتیجه‌گیری را در همین وبسایت مطالعه کنید.

خدمات جامع موسسه تهران آموز برای انجام پایان نامه و رساله دکتری

ما با مرور ساختار مقاله و یادآوری نکات مهم برای نوشتن فصول مختلف آن، سعی کردیم به شما کمک کنیم که کیفیت آثارتان را ارتقا ببخشید، اما موارد ذکرشده کلی و عمومی هستند و بدیهی است که هر اثر علمی و پژوهشی نکات و مباحث خاصی دارد و بی‌تردید نویسندگان در طول پروسه تحقیقات خود با سوالات و چالش‌های مختلفی روبه‌رو خواهند شد که در چنین مواقعی نیاز به راهنمایی ویژه استادان و کارشناسان متخصص خواهند داشت تا موضوع آن‌ها را تجزیه و تحلیل و ابهامات و مسائل را حل کنند.

از این‌رو موسسه تهران آموز با تشکیل گروهی از برترین استادان و متخصصان رشته‌ها و گرایش‌های مختلف تحصیلی به این نیاز پژوهشگران پاسخ داده و سال‌هاست افتخار همراهی دانشجویان و محققان عزیز را دارد. گروه مشاوران حرفه‌ای و خبره موسسه معتبر تهران آموز آماده ارائه انواع خدمات به همه شما عزیزان در هر مرحله از امور علمی و پژوهشی‌تان هستند و به طور دائم و مستمر به شما مشاوره تخصصی و ویژه خواهند داد.

خدمات موسسه تهران آموز در امور علمی مختلف شامل موارد متعددی است؛ مانند: مشاوره انجام پایان نامه کارشناسی ارشد، نوشتن مقاله ISI، انجام رساله دکتری، نگارش پروپوزال قوی و استاندارد، استخراج مقاله از پایان نامه، ترجمه آثار با بهترین کیفیت، ویرایش متون در سطوح مختلف، نوشتن رزومه تحصیلی برای مهاجرت به دانشگاه‌های برتر دنیا، چاپ مقاله در بهترین ژورنال‌های جهان، نوشتن پایان نامه کارشناسی، نوشتن مقاله کنفرانسی و…

گفتنی است موسسه تهران آموز با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی جامعه  به‌ویژه دانشجویان گرامی لیست تعرفه خدمات مختلفش را با منصفانه‌ترین حالت ممکن تنظیم کرده و در اخذ مبالغ خدماتش با مراجعان عزیز همراهی لازم را خواهد داشت.

همان‌گونه که بارها تاکید کرده‌ایم، بهترین مشاوران شما استادان دانشگاه‌تان هستند، اما به دلیل مشغله این عزیزان و در دسترس نبودن دائمی‌شان اغلب شما مجبورید از تخصص و تجربه مشاوران کاربلد و به‌روز استفاده کنید و سراغ موسسات مشاوره بروید. در این موارد، توصیه ما به شما این است درباره موسسات مشاوره با دقت تحقیق کنید تا در دام موسسات غیررسمی و نامعتبر و افراد سودجو گرفتار نشوید. به همین منظور ما در همین سایت مطلبی منتشر کرده‌ایم که به آگاهی و شناخت شما از موسسات معتبر کمک شایانی می‌کند. لطفا مطلب زیر را با دقت مطالعه کنید:

 

اسکرول به بالا