ثبت درخواست مشاوره پایان نامه و مقاله


این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

Loading

یکشنبه ۱۳۹۹/۰۳/۱۸

انجام پایان نامه مهندسی مواد
مشاوره انجام پایان‌نامه کارشناسی ارشد و دکتری مهندسی مواد

مهندسی مواد یکی از رشته‌های جدید اما بسیار کاربردی دانشگاهی است که خواص مواد و ساختار مکانیکی آن‌ها را در سطح اتم و الکترون بررسی و به بهبود مواد موجود یا تولید و توسعه مواد جدید و در نتیجه، بهینه‌سازی تولید محصولات کمک می‌کند. گفتنی است به دلیل اهمیت این رشته در پیشرفت دانش و تکنولوژی و گستردگی کاربردش در زندگی بشر، مهندسی مواد را مادر رشته‌های مهندسی می‌نامند. مهندسی متالورژی علمی جوان با عمر حدود صد سال است که به دو زیرگروه استخراجی و صنعتی تقسیم می‌شود. گرایش‌های مهندسی مواد عبارت‌اند از: شکل‌دهی فلزات، ریخته‌گری، جوشکاری، استخراج فلزات، حفاظت و خوردگی، سرامیک، نانو مواد (نانو فناوری)، شناسایی و انتخاب مواد، بیومواد. با توجه به این‌که این رشته بسیار گسترده است، انجام پایان‌نامه کارشناسی ارشد و دکتری مهندسی مواد بسیار دشوار است و زمان زیادی لازم دارد.

چرا مشاوره نگارش و انجام پایان‌نامه به ما کمک می‌کند؟

انجام پایان‌نامه مهندسی مواد مانند بسیاری از رشته‌ها کار سختی است و اصولی دارد که باید با دقت آن‌ها را رعایت کنیم تا بتوانیم با کمترین میزان خطا پیش برویم و در زمان، هزینه و انرژی صرفه‌جویی کنیم. بنابراین برای قرار گرفتن در مسیر درست بهتر است از مشاوره متخصصان و استادان باتجربه استفاده کنیم.

چرا مشاوره پایان‌نامه مهندسی مواد تهران آموز را انتخاب کنیم؟

به‌خوبی می‌دانیم که اساتید دانشگاهی در هر رشته‌ای بهترین مشاوران برای دانشجوها برای انتخاب موضوع پایان‌نامه و انجام پایان نامه هستند. اما گاهی اساتید به دلیل مشغله زیاد به‌سادگی در دسترس نیستند و باید در جستجوی مشاوری جایگزین بود. موسسه تهران آموز با داشتن مشاوران با تجربه از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های برتر دولتی و غیردولتی، مشاوری با تجربه در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد تا روند انجام پروپوزال و پایان نامه مهندسی مواد به بهترین شکل ممکن انجام شود. محققان موسسه تهران آموز همچنین با آگاهی از بهترین زمینه‌های هر رشته کمک می‌کنند تا دانشجو موضوعی به روز برای پژوهش خود انتخاب کند و بتوانند در ادامه به استخراج مقاله از پایان نامه بپردازند. چاپ مقاله ISI برای هر دانشجویی امتیاز ویژه ای محسوب می‌شود و مشاوران باتجربه تهران آموز به دانشجو‌ها در انجام این کار کمک می‌کنند.

محققان و پژوهشگران باتجربه

موسسه تهران آموز با همکاری بسیاری از مشاوران، استادان و کارشناسان خبره و حرفه‌ای آماده ارائه مشاوره تخصصی برای انجام پایان‌نامه بسیاری از رشته‌ها و گرایش‌های تحصیلی از جمله انجام پایان‌نامه مهندسی مواد است و افتخار دارد همواره موجبات رضایت دانشجویان رشته‌های مختلف تحصیلی را فراهم آورده است.

سرعت عمل و دقت

مشورت گرفتن از متخصصان بدون شک به افزایش سرعت عمل و دقت دانشجویان منجر خواهد شد و کارشناسان تهران آموز به کمک تجربه و تخصص خود علاوه بر این‌که بر سرعت عمل دانشجویان می‌افزایند، بر کیفیت پایان‌نامه نظارت کامل دارند و با دقت و ریزبینی همه نکات کلیدی و جزییات مهم را به دانشجویان متذکر می‌شوند.

آینده تحصیلی و شغلی

انجام پایان‌نامه مهندسی مواد با کیفیت عالی و کسب نمره بالا به طور حتم تضمین‌کننده آینده تحصیلی و شغلی دانشجویان است. فارغ‌التحصیلان موفق این رشته کاربردی می‌توانند در صنایع فوق مدرن و نو مشغول به کار شوند؛ مانند صنایع هسته‌ای، انرژی، تکنولوژی پزشکی، کاربردهای فضایی و نظامی، شرکت‌های نفتی و…. بنابراین منطقی‌تر است که با مشورت گرفتن از کارشناسان متخصص فرصت‌های خوب را از دست ندهید.

خدمات مشاوره انجام پایان نامه مهندسی مواد موسسه تهران آموز

  • مشاوره و آموزش رایگان پایان نامه نویسی و پروپوزال نویسی
  • مشاوره و آموزش رایگان رساله نویسی و پروپوزال نویسی
  • مشاوره و آموزش رایگان مقاله نویسی
  • چاپ کتاب
  • ترجمه مقالات به انگلیسی
  • مشاوره و آموزش مقاله نویسی ISI، ISC، Scopus، علمی پژوهشی و علمی تخصصی
  • مشاوره و آموزش چاپ مقالات ISI، ISC، Scopus، علمی پژوهشی و علمی تخصصی
  • مشاوره و آموزش رایگان تحلیل های آماری و نرم افزارهای آماری

 

روال انجام پایان‌نامه کارشناسی ارشد و دکتری مهندسی مواد

انجام پایان‌نامه کارشناسی ارشد و دکتری مهندسی مواد با هر گرایشی مستلزم رعایت اصول و قواعدی است که در اینجا به‌ طور کلی به آن‌ها می‌پردازیم:

انتخاب موضوع

یکی از مهمترین بخش‌های انجام پروپوزال و پایان نامه مهندسی مواد انتخاب موضوع است. دانشجویانی که هنوز زمینه مورد علاقه خود را پیدا نکرده‌اند یا بین انتخاب بین چند زمینه تحقیقاتی شک دارند بهتر است از مشاوری با تجربه کمک بگیرند. انتخاب موضوع از چند جنبه برای همه دانشجویان اهمیت زیادی دارد. اول از همه اینکه دانشجو با انتخاب موضوعی مناسب می‌تواند امکان ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر، به خصوص در دانشگا‌‌های خارجی را برای خود فراهم کند. از طرف دیگر با انتخاب موضوع مناسب شانس استخراج مقاله از پایان نامه و در ادامه پذیرش و چاپ مقاله ISI بالا می‌رود. همین چند دلیل کافی است تا دانشجویان به خوبی به اهمیت موضوع مناسب پی ببرند و از هدر دادن زمان خود روی موضوعات بی اهمیت بپرهیزند.

اطمینان از تکراری نبودن موضوع پایان‌نامه

تکراری نبودن موضوع پایان نامه چیزی است که ذهن اغلب دانشجویان را در زمان جستجو برای موضوع و نوشتن پروپوزال پایان نامه مهندسی مواد به خود مشغول می‌کند. اما خوب است بدانید خیلی ساده می‌توان از تکراری نبودن موضوع پایان‌نامه اطمینان پیدا کرد. وبسایت ایرانداک به شما امکان می‌دهد تا با جستجوی موضوع پایان‌نامه، ببینید چه پایان‌نامه‌هایی با موضوع مشابه انجام شده است و در صورت تکراری بودن موضوع به موضوعی دیگر فکر کنید. تنها کافی است بدانید چطور باید در ایران داک به جستجوی پایان‌نامه پرداخت و با سازوکار آن آشنا شوید.

بیشتر بخوانید: ده نکته ضروری برای انتخاب موضوع پایان‌نامه کارشناسی ارشد و دکتری

نوشتن پروپوزال مهندسی مواد

مرحله دوم، نوشتن پروپوزال مهندسی مواد است. برای نوشتن پروپوزالی جامع و قابل قبول باید اصول پروپوزال‌نویسی را کاملا رعایت کنید. مشاوره با کارشناسان متخصص موسسه تهران آموز به شما کمک خواهد کرد تا علاوه بر صرفه‌جویی در زمان و انرژی، کیفیت کارتان ارتقا یابد. در این سایت درباره نوشتن پروپوزال مهندسی مواد و نکات ضروری در انجام پایان-نامه کارشناسی ارشد و دکتری مطالب بسیاری وجود دارد که توصیه می‌کنیم آن‌ها را مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید: چگونه هزینه نوشتن پروپوزال را کم کنیم؟

فصل‌بندی پایان‌نامه

هر دانشگاه ممکن است بر اساس شرایط و تشخیص هیات علمی خود، قوانین خاصی برای چگونگی فصل‌بندی پایان‌نامه دانشجویانش وضع کند که البته این اصول اغلب در کلیات یکسان هستند و در جزییات با هم تفاوت دارند. بدین ترتیب دانشجویان پیش از آغاز نگارش پایان‌نامه خود باید دستورالعمل‌های محل تحصیل‌شان را با دقت مطالعه کنند.

مقدمه

برای انجام پایان‌نامه مهندسی مواد مانند سایر پایان‌نامه‌ها به مقدمه‌ای زیبا و جذاب نیاز داریم؛ مطالبی درباره کلیات طرح و دلایل پرداختن به طرح پژوهشی خود. دقت کنید که هر چه در نگارش مقدمه حرفه‌ای‌تر عمل کنید، در جلب نظر خوانندگان و به‌ویژه هیات داوران دانشگاه موفق‌تر خواهید بود.

پیشینه تحقیق

دانشجویان باید قبل از شروع پایان نامه به تحقیق در رابطه با موضوع انتخابی و کارهای انجام شده پیشین بپردازند. فصل دوم پایان‌نامه مهندسی مواد به بررسی تحقیقات انجام شده در زمینه موضوع پایان‌نامه می‌پردازد و پژوهش‌های گذشته و روش‌های تاثیرگذار در انجام پایان‌نامه را مرور می‌کند.

روش تحقیق

فصل سوم پایان‌نامه به روش تحقیق اختصاص دارد؛ در این بخش باید به طور دقیق همه جزئیات روش انجام پایان‌نامه مهندسی مواد را توضیح دهید؛ از شرح داده‌های مختلف، مکانیسم‌ها، فرمول‌ها، آمارها تا نرم‌افزارهای مورد استفاده در تحقیق و سایر ابزارها. برای انجام پایان‌نامه مهندسی مواد می‌توانید از نرم‌افزارهای موجود در بازار کمک بگیرید؛ مانند نرم‌افزار شبیه‌ساز ریخته‌گری Procast، نرم‌افزار Xpert Highscore Plus، نرم‌افزار آنالیز پراش پرتو ایکس، نرم‌افزار AutoForm، نرم‌افزارهای آنالیز تصاویر SEM، نرم‌افزار IRPal، نرم‌افزار Clemex برای محاسبه کسر سطحی یک فاز، نرم‌افزار Supreforge، نرم‌افزار اطلس دیاگرام‌های فازی APD و….

نتایج

اغلب فصل چهارم پایان‌نامه به نتیجه‌گیری پژوهشگر اختصاص دارد و او باید به تفسیر دقیق آمارها و آزمایش‌ها بپردازد. در واقع زحمات دانشجو با تجزیه و تحلیل درست نتایج پایان‌نامه به بار می‌نشیند و ارزش نهایی تحقیق نمایان می‌شود. اگر دانشجو ابتدا مساله را به طور خلاصه بیان کند و بعد به شرح نتایج حاصل از آن بپردازد، در درک بهتر مطلب به حاضران کمک شایانی خواهد کرد و نتیجه‌گیری موثرتری خواهد داشت.

بحث و پیشنهادها

در این فصل پایان‌نامه، جمع‌بندی نهایی از یافته‌های تحقیق بیان می‌شود. خوب است دانشجویان در این قسمت از پایان‌نامه‌شان با مرور مختصر مراحل تحقیق، مقایسه‌ای کلی از نتیجه تحقیقات خود با راهکارهای دیگران داشته باشند و به مزیت‌های احتمالی تحقیق‌شان نسبت به تحقیقات مشابه اشاره کنند و چنانچه پیشنهاد جدیدی در این مسیر دارند، ارائه دهند تا راهنمای سایر پژوهشگران و دانشجویان مهندسی مواد باشد.

جلسه دفاع از پایان‌نامه

جلسه دفاع از پایان نامه، جمع‌بندی دانشجویان از پایان‌نامه و جمع‌بندی اساتید از پژوهش دانشجوست. در این جلسه دانشجو باید ارائه‌ای قابل قبول از پایان نامه خود داشته باشد تا نتیجه زحمات چندین ماهه خود را به بهترین شکل بگیرد. بسیاری از دانشجویان با وجود انجام پایان نامه مهندسی مواد به بهترین شکل، در ارائه جلسه دفاع توانایی کافی از خود نشان نمی‌دهند و تمامی زحمات آنها از دست می‌رود. در جلسه دفاع از پایان‌نامه ارائه دانشجو باید به گونه‌ای باشد که تسلط وی روی پایاننامه و تمامی جزئیات آن را به‌خوبی نشان دهد.

آماده کردن فایل پاورپوینت جذاب نقش بسزایی در تاثیرگذاری ارائه دانشجو دارد. فایل پاورپوینت ارائه دفاع باید کلیات تحقیق و روش کار را ذکر کرده باشد و به جزئیات اشاره‌ای داشته باشد. تیترها باید گویا و در دسته‌بندی دقیق باشند. استفاده از تصاویر و نمودارها به درک مفاهیم کمک قابل توجهی می‌کند و دانشجو نیز با دیدن آنها توضیحی متناسب ارائه خواهد داد. هر چه فایل نوشته‌هایی خلاصه‌تر داشته باشد حرفه‌ای‌تر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: بایدها و نباید ها در جلسه دفاع از پایان نامه




برچسب‌ها:
اسکرول به بالا