ثبت درخواست مشاوره پایان نامه و مقاله


این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

Loading

شنبه ۱۴۰۰/۱۱/۰۲

دلایل رد شدن مقاله ISI

یک مقاله می­تواند به دلایل زیادی رد شود و حس شکست و نا­امیدی را در محقق که زمان و تلاش زیادی را صرف نوشتن مقاله ISI خود کرده ­است، به وجود آورد. بر اساس آمار 62 درصد از مقاله‌های منتشر شده حداقل یکبار توسط داوران مجلات رد شده‌اند. پس قبل از نوشتن مقاله بهتر است با دلایل رد شدن مقاله ISI آشنا شوید تا در گامی که در جهت تحقیق و پژوهش برمی‌دارید موفق شوید.

وقتی مقاله‌ای برای مجله‌ای ارسال می‌شود قبل از اینکه مقاله به دست داوران برسد دفتر تحریریه برخی از بررسی‌های اساسی را انجام می‌دهد که اگر مقاله ارسالی از لحاظ فنی ایرادی نداشته باشد، برای بررسی‌های جزیی‌تر به داوران ارجاع دهد.

از جمله دلایل فنی برای رد شدن مقاله ISI می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سرقت ادبی: مانند تکرار کردن محتوای مقاله‌های علمی پیشین، یا ارسال مقاله به طور همزمان به چندین مجله.
  • نقص در ترجمه: باعث می‌شود پیام مقاله بدرستی به مخاطبان القا نشود.
  • نداشتن ساختار مناسب مقاله یا رعایت نکردن الزامات قالب‌بندی مجله: هر مجله‌ای می‌تواند ساختار و قوانین خود را داشته باشد، پس قبل از ارسال مقاله حتما مطالعه‌ای درباره ساختار مقالات آن مجله داشته باشید. با پیروی از دستورالعمل های خاص مجله و اطمینان از نوشتن مقاله منسجم به انگلیسی خوب و ارزیابی صادقانه کار خود در هنگام تصمیم‌گیری در مورد مجله هدف می‌توان از مواجهه با چنین مشکلی اجتناب کرد.
  • عدم وجود منابع به­‌روز: سعی کنید در مقاله خود از منابع جدید استفاده کنید و مقاله حاوی نسبت پایینی از استناد­های خود و منابع قدیمی باشد.

دلایل رد شدن مقاله ISI

دلایل دیگری که باعث رد شدن مقاله می‌شود عبارتند از:

مشکل در رویه ‌ها و تجزیه و تحلیل داده ها:

  • ناقص بودن داده­‌ها: مانند حجم ‌نمونه بسیار کوچک یا عدم استفاده از داده مناسب با فرضیه مقاله
  • تجزیه و تحلیل ضعیف و نقص در رویه­‌ها: مانند استفاده از آزمون­‌های آماری نامناسب یا به طور کلی فقدان آمار.

مشکل در فرضیه ها:

  • عدم وضوح فرضیه: سوال پشت تحقیق شما ممکن است نامشخص و گنگ باشد یا به حوزه تحقیق مرتبط نباشد و داده­‌های شما به سوال مطرح شده پاسخ ندهد، و یا ممکن است فرضیه شما از نظر علمی معتبر نباشد.
  • روش نامناسب برای پاسخ به فرضیه: برای یافتن بهترین پاسخ به فرضیه پژوهش خود نباید تنها متکی به استفاده از روش‌های قدیمی شوید که قبلاً انجام شده است، بلکه بهتر است از روش‌های جدیدتر و قوی‌تر که نتایج معتبرتری را ارائه می‌کنند استفاده کنید.
  • نتیجه‌گیری نادرست در مورد فرضیه­‌ها: در صورت استفاده از داده‌های نادرست مسلماً نتایجی حاصل می‌شود که فرضیه‌های شما را پشتیبانی نمی‌کنند.

 

خارج بودن موضوع مقاله از حیطه تخصصی ژورنال:

  • موضوع خارج از محدوده اهداف مجله باشد : هنگام انتخاب ژورنال برای ارسال، همیشه از مطالعه اهداف و دامنه آن اطمینان حاصل کنید تا درک درستی از نوع مقالات مجله داشته باشید.
  • موضوع مقاله از اهمیت کافی برخوردار نباشد : موضوع پوشش داده شده در مقاله ارسالی حتما باید مورد علاقه مخاطبان آن ژورنال باشد در غیر این صورت احتمال رد شدن مقاله شما بسیار زیاد است.

خسته کننده بودن مقاله:

  • برای نوشتن مقاله موضوعات جذاب و مهم را انتخاب کنید.

ناقص یا ناکافی بودن محتوای مقاله:

  • عدم وجود جزئیات لازم برای خوانندگان جهت درک کامل و تکرار تجزیه و تحلیل و همچنین آزمایشات توسط نویسندگان
  • تکیه کردن بر مشاهدات بدون انجام مطالعه‌ای دقیق پیرامون محتوای مقاله و در نظر نگرفتن مطالعات و مقالات پیشین مرتبط با موضوع خود.

پرداختن به موضوعات تکراری و گسترش دادن آن:

  • مقاله‌ای که موضوع آن تکراری است و بسط داده یک مقاله دیگر باشد فاقد ارزش علمی برای داوران مجله می‌باشد.

غیر قابل درک بودن مقاله:

  • استفاده از کلمات مبهم و گنگ: متن مقاله باید به گونه‌ای باشد که هنگام خواندن آن تمام مخاطبان و علاقه‌مندان آن مجله به‌راحتی آن را درک کنند و از کلمات مبهم و گنگ استفاده نشده باشد.
  • عدم ترجمه مناسب مقاله به زبان انگلیسی
  • ارائه ضعیف و نامناسب شکل‌ها و جداول

عدم تطابق نتیجه تحقیق با سایر قسمت ها:

  • استدلال‌های به کار رفته در تحقیق باید کاملا مرتبط با نتیجه به دست آمده باشد و از آن حمایت کند. اگر نتیجه‌گیری‌های بدست آمده را نتوان براساس بقیه مقاله توجیه کرد مقاله ارسالی رد می‌شود.

مشکلات نگارشی:

  • مشکلات مربوط به زبان، نوشتار و املا: ممکن است کیفیت زبان انگلیسی متن مقاله ضعیف باشد به طوری که برای خوانندگان قابل درک نباشد. پس زبان ساختار مقاله و تمام جداول و شکل‌ها باید از کیفیت کافی برای ارزیابی مقاله برخوردار باشند.

بیشتر بخوانید:

راهنمای نوشتن مقاله ISI به انگلیسی

ترجمه مقاله ISI به انگلیسی

چطور از رد شدن مقاله ISI پیشگیری کنیم؟

با صرف زمان کافی برای مطالعه در حوزه موضوع مورد نظر، تصمیم‌گیری دقیق و تمرکز بر روی موضوعی که می‌خواهیم در مورد آن تحقیق کنیم، ایجاد فرضیه­‌های مناسب و برنامه‌ریزی برای یک آزمایش جامع و تجزیه و تحلیل دقیق داده‌های به دست آمده، و درخواست از شخصی آگاه به مقاله نویسی برای ژورنال‌های معتبر برای بازبینی مقاله ما پیش از ارسال برای مجله مورد نظر می‌توان از رد شدن مقاله ISI تا حدود بسیار بالایی جلوگیری کرد تا حاصل زحمات ما در نهایت منجر به پذیرش و چاپ مقاله ISI شود.

 

مشاوره تهران آموز برای نوشتن مقاله ISI

موسسه تهران آموز (دانشیار آرتا) با بهره‌گیری از مشاوران متخصص و آگاه به مقاله‌نویسی در مجلات معتبر دنیا، شما را در بازبینی مقاله راهنمایی می‌کند تا بتوانید مقاله خود را به چاپ برسانید و از امتیاز ان بهره‌مند شوید. در صورتی که نیاز به مشاوره برای نوشتن مقاله ISI و یا انجام پایان نامه دارید همین حالا فرم بالاس صفحه را پر کنید و اطلاعات تماس خود را وارد کنید تا همکاران موسسه در سریعترین زمان ممکن با شما تماس بگیرند. شما همچنین می‌توانید با شماره‌های موجود در سایت، در ساعات اداری تماس بگیرید تا از مشاوره رایگاه تهران آموز برای خدمات آموزشی استفاده کنید.

 

اسکرول به بالا