ثبت درخواست مشاوره پایان نامه و مقاله


این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

Loading

شنبه ۱۳۹۷/۱۲/۰۴

چگونه یک مقاله فوق‌العاده بنویسیم (بخش 11)
در این مجموعه مقالات به نکاتی که برای نوشتن یک مقاله بهتر به کمک شما می‌آیند می‌پردازیم.

فهرست منابع در پایان مقاله می‌آید و ارجاعات درون متنی را به منبع اصلی اطلاعات استناد می‌کند. این بخش یکی از مشکل‌ترین بخش‌ها در نگارش است.

تمامی بخش های این مجموعه مقالات:
بخش اول: جداول و نمودارها
بخش دوم: روش تحقیق 
بخش سوم: نتایج 
بخش چهارم: بحث 
بخش پنجم: پایان‌بندی 
بخش ششم: مقدمه 
بخش هفتم: چکیده 
بخش هشتم: عنوان 

بخش نهم: کلیدواژه‌ها
بخش دهم: سپاسگزاری

بخش یازدهم: نوشتن منابع

معمولا بیشترین اشتباهات در بخش منابع وجود دارد تا هر بخش دیگری از مقاله. یکی از آزاردهنده‌ترین مشکلات است و برای دبیران بسیار مشکل‌زا است. امروزه، عبور از این مشکلات به دلیل وجود ابزارهای گوناگون بسیار آسانتر است.

در متن شما می‌بایست به تمام انتشارات‌های علمی که کار شما بر اساس آنها است، ارجاع دهید ولی متن را با ارجاعات بیش از حد شلوغ نکنید – اینکار مقاله شما را بهتر نمی‌کند! از خود ارجاعی بیش از حد و ارجاعات به انتشارات‌های یک منطقه بپرهیزید.

ارتباطات شخصی را به حداقل برسانید، مشاهدات منتشر نشده را لحاظ نکنید. مقاله‌هایی که ارائه شده‌اند ولی هنوز برای انتشار اکسپت نشده‌اند، انتشارات‌های که بررسی همکار ندارند، ادبیات علمی خاکستری* یا مقالاتی که به انگلیسی چاپ نشده‌اند را در منابع نیاورید.

شما می‌توانید از هر نرم‌افزاری برای تنظیم قالب و آوردن منابع در مقاله استفاده کنید – مانند EndNote یا Mendeley. بیشتر ژورنال‌ها دیگر امکان دانلود فایل‌های کوچک با قالب منابع دارند که به شما امکان تغییر خودکار می‌دهند. همچین برنامه Your Paper Your Way الزویر قوانین قالب‌بندی سختی را برای ارائه اولیه دست‌نوشته قائل است؛ تا جایی که مقاله تمام عناصر لازم را شامل باشد.

فهرست منابع و ارجاعات درون متنی را با سبک ارائه شده در راهنمای نویسندگان با دقت همخوانی دهید. به یاد داشته باشید که ارائه منابع در قالب صحیح مسئولیت نویسنده به حساب می‌آید و نه دبیران تحریریه. چک کردن قالب معمولا یک کار زمان‌گیر برای دبیران است. کار آنها را آسان‌تر کنید، آنها از تلاش شما قدردان خواهند بود.

در پایان، موارد زیر ا چک کنید:

  • · اسپل نام‌های نویسندگان
  • · سال انتشار
  • · استفاده از et al.
  • · نقطه‌گذاری
  • · نوشته شدن تمام منابع
  • *ادبیات علمی خاکستری: به تولیدات علمی گفته می‌شود که توسط سازمان‌ها و نهادها دولتی، شرکت‌های تجاری و صنعی، دانشگاه‌ها و یا هر موسسه و سازمان دیگری منتشر می‌شود ولی دسترسی به آن محدود است و از طریق انتشارات‌ها و مجلات تجاری امکان‌پذیر نیست. 



برچسب‌ها: ، ، ، ، ، ، ،
اسکرول به بالا