ثبت درخواست مشاوره پایان نامه و مقاله


این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

Loading

دوشنبه ۱۳۹۷/۱۲/۱۳

چگونه درخواست پیش از ارسال برای یک ژورنال آکادمیک بنویسید
نوشتن یک دروخواست پیش از ارسال می‌تواند به شما در پیدا کردن ژورنال درست برای مقاله‌تان در اولین تلاش کمک کند.

پیدا کردن ژورنال مناسب برای مقاله‌تان پروسه دشواری است، مخصوصا با هزارها ژورنال موجود امروزه. در مواردی که بهترین ژورنال ممکن مشخص نیست، یک درخواست پیش از ارسال (یا چند تا) می‌تواند برای شما زمان بخرد. اگر یم ژورنال علاقه‌ی به انتشار مقاله شما ندارد، نیازی به صرف ردن زمان برای قالب‌بندی نوشته و گذشتن از قدم‌های معمولا دشوار پروسه ارائه نیست. و اگر ژورنال ارسال‌ را توصیه می‌کند، شما می‌توانید حس بهتری نسبت به شانس‌تان برای یک بررسی همکار کامل داشته باشید. قطعا یک پاسخ مثبت به درخواست پیش از ارسال شما پذیرش را تضمین نمی‌کند ولی نشانه‌ای قوی است که ژورنال با جدیت کار شما را در نظر می‌گیرد.

اینجا چند ویژگی مهم یک درخواست پیش از ارسال خوب را مرور می‌کنیم، به همراه یک نمونه. متاسفانه همه ژورنال‌ها درخواست پیش از ارسال را قبول نمی‌کنند، پس بهتر است شما وبسایت ژورنال را پیش از ارسال درخواست نگاهی بیاندازید. دیگران برای این کار پروسه‌های آنلاین درست کرده‌اند که به شما امکان پرسش از دبیر مرتبط را می‌دهند. به هر حال، این درخواست‌ها در صورتی که مقاله شما در مورد موضوعی که ژورنال آن را منتشر نمی‌کند نباشد، تاثیرگذار نیستند، پس در انتخاب ژورنال‌های هدفتان دقت کنید.

 

ساختار یک نامه درخواست پیش از ارسال

درود و سلام

اگر می‌توانید نام سردبیر یا دبیر مدیریتی بخصوص در دفتر ژورنال را پیدا کنید، از آن استفاده کنید. هیچگاه خطاب قرار دادن شخصی بد نیست. اگر اینطور نیست، یک سلام دوستانی خوب است.

اهداف شما

در یک پاراگراف کوتاه به ژورنال بگویید که شما چرا این مقاله را نوشته‌اید – و چرا برای آنها می‌خواهید ارسال کنید. با گفتن اینکه می‌خواهید بدانید مقاله‌تان برای این ژورنال مناسب هست یا خیر شروع کنید. عنوان را ارئه دهید و با استفاده از نام ژورنال نامه را شخصی‌تر کنید. توصیح دهید که شما معتقید مقاله برای ژورنال آنها مناسب است و به آنها بگویید که چه چیزی را ارسال کرده‌اید (عنوان، چکیده، متن کامل، کاور لتر، و…)

پیوست و/یا جزئیات دست نوشته

در پایان، حتما عنوان و یک چکیده را برای ژورنال ارسال کنید. معمولا، این برای یک درخواست اولیه به منظور مناسب بودن اسکوپ ژورنال کافی است. اگر شما متن کامل برای دست‌نوشته را دارید (شاید شما برای ژورنالی دیگر فرستاده‌اید و پذیرفته نشده)، ایرادی ندارد که آن را کپی کنید. همچنین اگر شما یک کاور لتر کامل را آمده کرده‌اید، می‌توانید آن را به ایمیل پیوست دهید. (مطئن شوید که کاور لتر به میزان کافی برای ژورنال شخصی شده باشد). برخی ژورنال‌های ارسال کاور لتر با درخواست پیش از ارسال را الزامی می‌دانند، ولی معمولا این گونه نیست.  

نمونه

Dear Dr. Jones,

I’m writing to inquire about the suitability of my paper, “[full paper title]” for Journal of Quality Science. I believe that the results we present would be a good fit for your readers, and I hope you will consider evaluating the manuscript to see if it falls within your journal’s scope. Our title, and abstract are copied below. I have also attached the full manuscript, in case you or another editor would like to read further.

Specifically, we have shown [key finding] using [primary method]. These results fit nicely with Journal of Quality Science’s aim of publishing works on [related aspect of journal’s aims and scope]. If you have any questions about the manuscript, please let me know.

Thank you very much, and I look forward to your reply.

Best regards,

[your name and institutional affiliation]




برچسب‌ها: ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،
اسکرول به بالا