ثبت درخواست مشاوره پایان نامه و مقاله


این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

Loading

سه شنبه ۱۳۹۸/۰۱/۱۳

چگونه باید درخواست گرنت داد؟

ما از چند استاد موفق ایالات متحده خواستیم توصیه‌هایی درباره نوشتن درخواست گرنت به ما بدهند. در این مطلب توصیه‌هایی برای بالا بردن شانس شما در بورس شدن را می‌خوانید.


در حالی که همه دانشمندان می‌خواهند پاسخ سوال‌های بزرگ را بدهند و اکتشافات جدید داشته باشند، همه آنها برای راه رسیدن به آن آنقدر اشتیاق ندارند: تضمین مالی برای پژوهش. حتی با اینکه میلیاردها دلار برای پژوهش در جهان هزینه شود، برای دستیابی به بورس رقابتی قابل توجه وجود دارد. برای ارتقای شانس‌تان در این زمینه، ما با چند استاد ارشد در ایالات متحده با سال‌ها موفقیت در تضمین بورس صحبت کردیم و پیشنهاداتشان را پرسیدیم که در اینجا می‌خوانید:

1. با افراد شروع کنید

همکاران و مشاورانی که می‌توانند به شما بازخوردی بدهند بهترین سرمایه شما هستند. آنها را زود پیدا کنید. تا جای ممکن از پژوهشگران در موسسه‌تان و همکاران خود بازخورد بگیرید زیرا آنها باید مجددا همین پروسه را خودشان طی کنند. بیشتر به اساتید ارشد توجه کنید که از بورس‌هایی که شما به آنها علاقه‌مند هستید، حمایت مالی دریافت کرده‌اند. به علاوه، کسی از خارج از حوزه‌تان پیدا کنید که حاضر است درخواست شما را بررسی کند. آنها می‌توانند به شما بگویند که آیا اهداف و رویکردهای شما برای خوانندگانی که در حوزه شما تخصص ندارند هم واضح است یا خیر.

شما همچنین می‌تواند با دفتر بورس ارتباط برقرار کنید؛ اگر مکانی وجود داشته باشد. کادر دفتر می‌تواند به شما کمک کند دیگر دریافت کنندگان بورس در موسسه‌تان را بشناسید و همچنین برنامه‌ زمان شما را تنظیم کنند.

2. ایده‌، ایده

قسمت جالب پروسه بورس دادن ایده‌های مبتکرانه است. بزرگ‌ترین مانع شما اطمینان بخشیدن از این است که ایده‌هایتان باشند. مطمئن شوید از پایگاه‌ داده‌ای اینگونه بورس‌ها برای دیدن پژوهش‌های پیشین استفاهد کنید. اگر این کار ممکن نبود، مطمئن شودی که رویکرد شما در ادبیات علمی حوزه‌تان وجود ندارد.

3. نوشتن درخواست گرنت

نوشتن درخواست گرنت دشوار است ولی قطعا مهم‌ترین بخش است. اینجا چند پیشنهاد از اساتید را مرور می‌کنیم: کار را با طراحی مؤثر اهدافتان شروع کنید. در این مرحله بازخورد دریافت کنید – آیا اهداف انجام‌شدنی هستند؟ آیا جالب هستند؟ آیا می‌توانید نشان دهید که شما فرد مناسب برای تکمیل آنها هستید؟ مطمئین شوید اهدافتان اینگونه هستند: SMART (Specific, Measurable, Achievable, Realistic, Time-sentitive) (مشخص، قابل اندازه‌گیری، واقع‌گرا، زمان‌شناس)

درفتی از خلاصه را برای پخش کردن میان کسانی که قرار است درخواست شما را بخوانند زودتر از پایان نسخه اصلی بنویسید. در آن، به وضوح مشکلی که کار شما خطاب قرار داده را توصیف کنید و اهداف‌تان برای حل مسئله را بیان و توضیح دهید چگونه این اتفاق می‌افتد.

اگر خلاصه شما توجه بررسی‌کننده را جلب نکند، شما در مقایسه با دیگران امتیاز از دست می‌دهید.

در توضیح روش تحقیق/طراحی آزمایش‌ها دقیق باشید. مطمئین شوید که همکارانی که درخواست شما را می‌خوانند در هیچ بخشی دچار کج‌فهمی نمی‌شوند. بسته به گرنت، پرسنلی که آزمایش را انجام می‌دهند را برجسته کنید؛ و نه فقط روش‌ها. در صورت نیاز اطلاعاتی در مورد مکان و زمان آزمایشی که قرار است انجام شود بیاورید. اگر قرار است از امکاناتی بسیار بزرگ استفاده کنید، بنویسید که برای آن زمان رزرو کرده‌اید و شما برای انجام آن تمرین دیده‌اید.

فضا محدود است؛ در جای ممکن به مقالات منتشر شده (ترجیحا متعلق به خودتان) ارجاع دهید. ارجاعات با اینکه در استفاده از فضا به شما کمک می‌کنند ولی امکان دارد بررسی‌کنندگانی که نمی‌خواهند مقالات پیشین را بخوانند گمراه کند. مطمئین شودی که موارد ضروری برای گرنت را توضیح دهید. همانطور که روش‌ها را توصیف می‌کنید، مطمئن شوید که برای انجام آنها مناسب به نظر می‌آیید.

داده‌های اولیه ویژگی مهمی برای گرنت هستند ولی اینکه داده‌های اولیه شما از کجا باید یافت شوند بسته به سازمان حامی دارد. درخواست گرنت‌های پیشین که موفق بوده‌اند را مطالعه کنید تا ببینید داده‌های آنها کجا قرار گرفته‌اند. تلاش کنید یک بخشی از داده‌ها را در هر صفحه بگذارید. تصاویر می‌توانند به بررسی‌کنندگان کمک کنند تا تمرکز کنند و نگاهی مثبت درباره آمادگی شما برای پژوهش ایجاد کنند.

در مجموع، برای مخاطبتان بنویسید. واژگان را از «درخواست برای پروپوزال» یا توصیف گرنت انتخاب کنید؛ مخصوصا افعال. همچنین توضیحات اهداف سازمانی را مطالعه کنید تا مطمئن شوید توضیحات پژوهش شما با اهداف حامیان هماهنگ است. اگر بعضی از برندگان پیشین از سازمان خودتان را شناسایی کرده‌اید، واژگان و سبک انتقال اطلاعات را از درخواست‌های موفق گرنت قرض کنید.

4. همکاران

اگر فردی دیگر برای اجرای آزمایش مناسب‌تر است، از آنها کمک بگیرید. داشتن همکارانی قوی به سازمان‌های حامی اعتماد می‌دهد که شما می‌دانید چه چیزی در آزمایش‌های مطرح شده می‌آید. زمانی از یک همکاری سخن می‌گویید، سعی کنید پروتوکل‌هایی که همکارانتان منتشر کرده‌اند را پیدا کنید. شما با این کار می‌توانید از فضا استفاده بیشتر کنید و موفقیت‌های اولیه را مشخص کنید. اگر آنها روش‌شان را منتشر نکرده‌اند، توصیفی واضح و جامع برای آن پیدا کنید. 

همیشه نامه حمایتی از همکارانتان بگیرید که در آن علاقه‌ آنها به کمک به شما در آزمایش‌ها را بیان کنند. بعضی سازمان‌ها به صورت مشخص درخواست اینگونه نامه‌ها را می‌کنند ولی حتی اگر از شما نخواسته‌اند آن را ارائه دهید (یا از سازمان بپرسید که کجا باید آن را ارائه دهید).

5. پروسه اپلای

توضیحات را به دقت بخوانید! بیشتر آژانس‌های پژوهشی درخواست‌های بسیاری دریافت می‌کنند و اشتباهت کوچک می‌توانند به عنوان بهانه‌ای برای رد کردن گرنت استفاده شوند. جدول زمانی‌تان را به دقت دنبال کنید. نظر همکارانتان را زود بگیرید تا زمان کافی برای نشان دادن تغییراتتان را داشته باشید.

با آژانس پژوهشی در ارتباط باشید. با اینکار شما:

1. فهم بهتری از اهداف آژانس پژوهشی برای دادن گرنت خواهید داشت

2. درباره تغییر بخش‌های پژوهش یا نوع گرنت در صورت نیاز بپرسید

3. درخواست پیشنهادی برای ارسال دوباره یا گرنت‌های محدود کنید

4. فهم بهتری از آنچه در بررسی رخ داد و اینکه نظرات بررسی‌کنندگان واقعا به چه معنا بودند، داشته باشید.

در صورت نیاز، از آژانس بخواهید که برخی بررسی‌کنندگان که ممکن است با پژوهش شما اخلاف سلیقه داشته باشند را انتخاب نکنند. بعضی آژانس‌ها به شما این امکان را می‌دهند که بررسی‌کنندگان خوب را معرفی کنید. با فردی در دفتر آژانس پژوهشی ارتباط برقرار کنید تا به شما در این بخش کمک کند.

5. بررسی‌های شما

همیشه به همه سوال‌ها درباره بررسی‌ درخواست‌تان پاسخ دهید، حتی اگر فضا محدود است. نیاز نیست با همه مسائل موافق باشید ولی سعی کنید به نظر نیاید که نظری را نادیده گرفته‌اید. اگر هر اشکالی در بررسی‌ها وجود دارند،  از این فرصت استفاده کنید تا برخی بخش‌های گرنت را واضح‌تر کنید. اگر شما امتیازی پایین و نظراتی کم دریافت کردید، احتمالا بررسی‌کنندگان خیلی از درخواست شما استقبال نکرده‌اند. از کسی در آژانس بپرسید آیا ارسال دوباره ارزش دارد یا خیر.

اگر شما امتیازی پایین دریافت کردید، ولی نظرات بسیار بودند، به سراغ نظرات مخالف بروید. در پاسخ‌تان دیپلماتیک باشید، ولی حس نکنید که می‌بایست همه چیز را تغییر دهید. از پژوهشگران ارشد درباره اینکه چه چیزی را می‌توانید تغییر دهید و چه چیزهایی را می‌توانید رد کنید، نظر بگیرید.

برای پژوهشگران تازه‌کار

  • بدون توانایی تکیه کردن بر پیشینه طویل، داده‌های اولیه شما بسیار مهم هستند. برای ارتقای شانس‌تان، جوایز یا گروه‌هایی که برای پژوهشگران تازه‌کار طراحی شده‌اند را چک کنید. چند نکته دیگر برای ملاحظه کردن:
  • پیش از همه مطمئن شوید شما استقلال از مشاوران پیشین را نشان می‌دهید. مطمئن شوید که داده‌های شما تنها اعدادی از مقاله مشاور شما به نظر نمی‌آیند. تواناییتان برای کار مستقل و زاویه جدیدی که با پژوهش خودتان انتخاب کرده‌اید را برجسته کنید. برای این دلایل، مطمئن شوید که تنها از مشاور پیشین خود نظر نگیرید.
  • بودجه‌های اولیه خودتان را علام کنید. زیرا شما گرنت‌های پیشین زیادی ندارید، هر تامین بودجه‌ای برای نشان دادن اینکه مووسه شما به موفقیت شما اعتقاد دارد، خوب است.
  • در مجموع با دقت بیشتری رفتار کنید. متاسفانه، پیشینه شما نمی‌تواند شما را به سمت پیشرفت ببرد اگر شما اشتباهی در درخواست‌تان داشته باشید.
  • مثبت نگاه کنید و رویکردی خاص که شما به جامعه علمی می‌آورید را تبلیغ کنید. اینجا نقل قولی از یک استادیار تازه‌کار که اولین گرنت اصلی‌اش را از NIH دریافت کرده را میخوانیم:
  • «من فکر می‌کنم بخشی از موفقیت این بود که بخشی از پژوهش را پوشش می‌داد که مهم به نظر می‌آید، و تمرکز مشخص آن بر روی موضوعی است که دیگر گروه‌ها بر روی آن کار نمی‌کنند. من مقدار مناسبی داده‌های اولیه داشتم ولی من فکر نمی‌کردن رویکردم بهترین است. احساس من این است که اهمیت و ابتکار آن را موفق کرد.»

دیگر توصیه‌ا از پژوهشگران با تجربه

  • از این وسوه که اطلاعات زیادی را بنویسید، پرهیز کنید. تمام آزمایش‌های ممکن را فهرست کنید، و سپس یک فهرست قابل انجام بنویسید. آوردن یک آزمایش ضعیف تنها برای اینکه درخواست‌تان را جامع‌تر کند می‌تواند به بررسی‌کنندگان موقعیتی برای «حمله» ایجاد کند. اهداف ریسک‌پذیر ولی ارزشمند خود را برای پایان نگه دارید. اگر اهداف اولیه شما خب و قابل انجام هستند، اگر هدف پایانی کمی ریسکی باشد به نظر نمی‌آید که خیلی اهدافتان را باز می‌گیرید.
  • درخواست را بازخوانی کنید! اشتباهات املایی می‌توانند این نگاه را ایجاد کنند که شما دانشمندی ضعیف هستید. بررسی‌کنندگان ممکن است به دنبال بهانه‌ای برای به دور انداختن درخواست شما باشند، اجازه ندهید زبان این بهانه باشد.
  • مطمئن شوید که همه چیز برای دلیلی آنجاست. اگر بررسی‌کننده احساس کند که فضا به اتلاف رفته، آنها کمترعلاقه‌مند می‌شوند. کارآمدی آزمایش‌های درخواستی را برجسته کنید. نشان دهید که کار شما درهای جدیدی را باز می‌کند.
  • هیچ وقت ناامید نشوید! حتی گرنت‌ها با امتیاز پایین می‌توانند به اهدای بودجه منجر شوند، ولی بسیاری از گرنت‌ها در نهایت به نتیجه می‌رسند. بعضی اوقات، همان یک قطعه داده‌های اولیه که شما در بررسی پیدا کرده‌اید باعث شگفتی بررسی‌کنندگان بعد از ارسال دوباره می‌شود.
  •  



برچسب‌ها: ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،
اسکرول به بالا