ثبت درخواست مشاوره پایان نامه و مقاله


این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

Loading

یکشنبه ۱۳۹۷/۱۰/۲۳

مهندسی کامپیوتر
آشنایی با رشته ها

مهندسی کامپیوتر در مقطع ارشد

مهندسی کامپیوتر بر روی سخت افزار و نرم افزار سیستم های کامپیوتری تمرکز دارد. فارغ التحصیل در این رشته سیستم ها را ارزیابی کرده و راه حل هایی کارآمد برای بهوبد سیستم و شبکه می دهد. از کاربردهای این رشته می توان به حوزه های تست مهندسی، تحلیلگر سیستم، سخت افزار، فناوری اطلاعات و برنامه نویسی بازی های دیجیتالی اشاره کرد.

رشته ی مهندسی کامپیوتر دارای گرایش های زیر است:

معماری سیستمهای کامپیوتری (Computer System Architecture)
در این رشته به ارتباط بین سخت افزار و نرم افزار می پردازد. فارغ التحصیل در این رشته سیستم ها را ارزیابی می کند و راه حل هایی کارآمد در زمینه ی IT بدهد. فارغ التحصیل می تواند در حوزه های تست مهندسی، سخت افزار، تحلیل سیستم ها، تحلیل و مشاوره ی فناوری اطلاعات و برنامه نویسی فعالیت کند.
ادامه مطلب
هوش مصنوعی و رباتیک (Artificial intelligence and robotics)
هدف در این رشته توسعه ی سیستم های مصنوعی است که امروزه در زندگی ما جایگاه پررنگی دارند. حوزه ی فعالیت از این کار گسترده است. از مدیریت تا تحلیل و برنامه نویسی و کارشناسی در این حوزه را شامل می شود.
نرم افزار (Software)
در این رشته چگونگی گسترش برنامه های کامپیوتری را فرد یاد می گیرد. فارغ التحصیل در این رشته می تواند در حوزه های مدیران کامپیوتر و سیستم های اطلاعاتی، مدیر فروش، مدیر ارشد فناوری، طراح بازی و طراح رابط کاربردی فعالیت کند.
شبکه های کامپیوتری (Computer networks)
این رشته زیر شاخه ای از مهندسی کامپیوتر و مخابرات می باشد. امروزه با پیشرفت تکنولوژی در تمامی حوزه های کاری شبکه های کامپیوتری وجود دارند و متخصصان در این رشته به راحتی می توانند در حوزه های کاری مختلف شروع به فعالیت کنند. در این رشته دانشجو با مباحث شناخت و انواع سیستم های توزیع، کارایی شبکه های کامپیوتری، شناخت انواع معماری ها در شبکه های کامپیوتری آشنا می شود.
ادامه مطلب
رایانش امن (Secure computing)
به نوعی می توان گفت این رشته همان امنیت اطلاعات می باشد. هدف از این رشته ذخیره و پردازش اطلاعات و انتقال و بازیابی آنها به صورتی مطمئن و امن می باشد و افراد متخصص در این رشته باید امنیت سیستم های اطلاعاتی را تامین نمایند و راه حل هایی کاربردی در این زمینه داشته باشند. به دلیل حضور اطلاعات و داده های شبکه ای، حوزه ی گسترش کاری برای فارغ التحصیلان این رشته بسیار گسترده است.
ادامه مطلب
الگوریتم ها و محاسبات (Algorithms and calculations)
این گرایش نسبتا نوپا می باشد و تفاوت چندانی با مهندسی نرم افزار ندارد. در این گرایش دانشجو با الگوریتم های توزیعی و پیشرفته، ریاضیات پیشرفته و کامپیوتری آشنا می شود. فارغ التحصیلان در این رشته می توانند در حوزه های تحلیل و مدیریت سیستم های نرم افزاری، مدیریت امنیت داده ها، رمز نگاری، پشتیبانی نرم افزارها فعالیت کنند.

نرم افزارهای رشته ی مهندسی کامپیوتر

در این رشته زبان های برنامه نویسی متعددی وجود دارد که از اصلی ترین و ابتدایی ترین آنها می توان به جاوا- C- ++C- بیسیک- Objective C – #C اشاره کرد.

موضوع های پیشنهادی پایان نامه کارشناسی ارشد در مهندسی کامپیوتر

مطالب آموزشی رایگان در رشته مهندسی کامپیوتر

اسکرول به بالا