ثبت درخواست مشاوره پایان نامه و مقاله


این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

Loading

یکشنبه ۱۳۹۷/۱۰/۳۰

مهندسی پزشکی
آشنایی با رشته ها

مهندسی پزشکی

هدف در این رشته یادگیری دانش و مهارت برای مراقبت های بهتر بهداشتی می باشد. زمینه های کاری دانشجو در این رشته از طراحی و ساخت دستگاه های تصویر برداری تا ساخت پروتز و مدیریت داروها می باشد. فارغ التحصیل در این  رشته می تواند در حوزه های مهندس پزشکی، محقق مهندسی پزشکی، فروش و بازاریابی مهندس پزشکی، مشاور فنی در زمینه ی  پزشکی فعالیت نماید. رشته ی مهندسی پزشکی دارای گرایش های مختلفی می باشد. این گرایش ها شامل:

بیومکانیک
در این رشته از علم مکانیک برای زمینه های علوم زیستی استفاده می شود. هدف این رشته ساخت اعضای مصنوعی بدن و ابزارهای کمک و تشخیص و جراحی می باشد تا به بیماران و معلولین کمک شود.
مهندسی بافت
فرد در این رشته اصول و روش های مهندسی و علوم زیستی را برای ارتباط بین ساختمان و عملکردهای بافت بدن در حالت  سلامتی و بیماری را فرا می گیرد. این رشته بیشتر در زمینه ی میکروسکوپیک فعالیت دارد. دانشجو با مباحث آناتومی، بیوشیمی و مکانیک سلول ها و فرِآیند بیماری آشنا می شود. ولی می توان گفت هدف اصلی در این رشته پیوند اعضا و یافتن روش های موثر آن می باشد.
ادامه مطلب
بیومواد
این رشته به مباحث بافت های زنده و مصنوعی به منظور کاشت اعضای مصنوعی در بدن می پردازد. دانشجو باید سرامیک ها، پلیمرها، کاموزیت ها و آلیاژهای فلزی را بشناسد تا بتواند اجزایی ایجاد کند که غیر سمی بوده و دارای طول عمر کافی باشند.

نرم افزارهای رشته ی مهندسی پزشکی

نرم افزارمتلب- نرم افزار لَب ویو- نرم افزار پی اِسپایس و اُرکَد- نرم افزار پروتئوس-نرم افزار سالیدورک- نرم افزار کتیا-نرم افزار انسیس- نرم افزار میمیکس-نرم افزار آباکوس -و…

موضوع های پیشنهادی پایان نامه کارشناسی ارشد در مهندسی پزشکی

مطالب آموزشی رایگان در رشته مهندسی پزشکی

اسکرول به بالا