ثبت درخواست مشاوره پایان نامه و مقاله


این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

Loading

شنبه ۱۳۹۷/۱۰/۲۹

مهندسی نفت
آشنایی با رشته ها

مهندسی نفت

این رشته با اکتشاف و استخراج و تولید نفت و تولید گاز طبیعی سر و کار دارد. هدف در این رشته رسیدن به بهترین روش برای استخراج نفت و گاز و کشف و  نگه داری آنها می باشد. این رشته زمینه های مختلف صنعت انرژی را شامل می شود. رشته ی مهندسی نفت دارای گرایش های زیر می باشد:

اکتشاف
اولین مرحله در این زمینه بهره برداری و برداشت نفت می باشد. پس هدف این رشته آن است که فرد با استفاده از دستگاه ها و اندازه گیری و پردازش کند تا به وجود یا عدم وجود نفت در درون زمین پی ببرد. این رشته ارتباط زیادی با زمین شناسی دارد.
حفاری و استخراج
مرحله ی دوم حفاری و رسیدن به نفت می باشد. پس هدف این رشته طراحی تجهیزات حفاری و انجام عملیات با توجه به تاثیر بر محیط زیست بدون کمترین آسیب به آن می باشد. یعنی فرد باید بتواند هزینه ی حفاری را پایین آورد بدون آنکه راندمان کاری کم شود.
ادامه مطلب
بهره برداری
در این رشته به بررسی تولید از مخازن و مشکلات آنها می پردازند. هدف در این رشته آن است که فردی با توانایی و مهارت های لازم برای انجام پروژه ها جهت بهترین روش بهره برداری تربیت شود. فارغ التحصیل در این رشته می تواند در زمینه های قابلیت تولید دوباره ی مخازن، روش های بهینه ی بهره برداری، چگونگی رفتار با چاه ها برای افزایش طول عمر منابع فعالیت کند.
مخارن
در این رشته فرد می تواند در زمینه های اینکه چه مقدار نفت و گاز داریم و چه مقدار از آن قابل برداشت می باشد و سرعت برداشت چقدر باشد اطلاعات کسب کند. هدف از این رشته نحوه ی برداشت و استخراج نفت از مخازن است.
ادامه مطلب

 

نرم افزارهای رشته ی مهندسی نفت

StreamSim- OLGA—PETREL- ECLIPSE- PIPESIM- PANSYSTEM-و…

موضوع های پیشنهادی پایان نامه کارشناسی ارشد در مهندسی نفت

مطالب آموزشی رایگان در رشته مهندسی نفت

اسکرول به بالا