ثبت درخواست مشاوره پایان نامه و مقاله


این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

Loading

سه شنبه ۱۳۹۷/۱۱/۳۰

معرفی مهم‌ترین پایگاه‌های علمی اینترنتی

پایگاه‌های علمی مبتنی بر وب امروزه سرویس‌های قدرتمندی را به کاربران ارائه می‌دهند که شامل مقالات علمی، فهرست نشریات، مقاله کنفرانس‌های بین‌المللی و دیگر محتواهای علمی و پژوهشی می‌شود. در این مطلب مهم‌ترین پایگاه‌های علمی اینترنتی را به شما معرفی می‌کنیم: 

 

 

Elsevier الزویر:

elseier.jpg
الزویر Elsevier
 

یکی از بزرگترین پایگاه‌های علمی منابع دیجیتال در علوم مختلف پایگاه Elsevier است. این پایگاه که مرکز اصلی آن کشور هلند واقع شده نزدیک به 2200 مجله علمی در شاخه‌های مختلف را دربرمی‌گیرد. حدود 25000 کتاب نیز در این پایگاه ارائه می‌شوند. سرویس‌های محتلف این پایگاه مبتنی بر وب شامل Scopus (اسکوپوس) و Science Direct (ساینس دایرکت) می‌شود.

 

 

Springer (اشپرینگر):

Springer-logo-logotype-1024x768.png
اشپرینگر Springer
 

پایگاه آلمانی اشپرینگر بعد از الزویر بزرگترین پایگاه علمی جهان به شمار می‌آید. در این پایگاه حدود 1900 مجله علمی فهرست شده و 110 هزار عنوان کتاب نیز در 26 شاخه مختلف علمی قرار دارند.

 

 

Wiley (وایلی):

Wiley-Online-Library.jpg
وایلی Wiley
 

این پایگاه علمی که دفتر مرکزی آن در ایالات متحده آمریکا قرار دارد زیر مجموعه انتشارات Wiley است و در سال 2010 بر روی وب کار خود را شروع کرد. انتشارات Wiley را شاید با مجموعه کتاب‌های for dummies بشناسید. سرویس مبتنی بر وایلی با نام Online Library و با 1500 عنوان نشریه علمی راه اندازی شد. اکنون نزدیک به 14 هزار عنوان کتاب از منابع الکترونیکی و آنلاین از شاخه‌های مختلف علمی نظیر فنی، پزشکی و… در این پایگاه قرار دارد.

 

Cabi (کابی):

Cabi_logo.png
کابی Cabi
 

آکسفورد انگلستان شهری است که دفتر مرکزی کابی در آن واقع است و علوم کشاورزی (مهندسی کشاورزی و اقتصاد کشاورزی)، علوم دامی، بیوتکنولوژی و بهداشت و سلامت جهانی، حوزه‌هایی است که این پایگاه علمی در آن معتبرتر به شمار می‌آید. حدود 187 هزار مقاله در این زمینه‌ها در این پایگاه قرار دارد. همچنین نزدیک به 10 میلیون چکیده مقاله در موضوعات ذکر شده در این پایگاه قرار داده شده است.

 

 

Ebsco (ابسکو):

EBSCO_Information_Services_logo.png
ابسکو Ebsco
 

تنوع موضوعی و کیفیت محتوایی بالا از ویژگی‌های ابسکو است. همچنین این پایگاه سرویس‌های مبتنی بر وب مختلفی را دربر می‌گیرد. این پایگاه داده‌‌ای بیش از 9090 عنوان نشریه را در بانک اطلاعاتی خود ارائه می‌دهد.

 

 

IEEE (آی تریپل ای):

2-H1zqWf.jpeg
تریپل ای IEEE
 

این موسسه آمریکایی در سال 1884 تاسیس شد و نام آن موسسه مهندسان برق و الکترونیک (IEEE) است. سرویس مبتنی بر وب این پایگاه «Xplore» نام دارد که حدود 160 نشریه علمی در حوزه‌های برق، الترونیک و کامپیوتر را دربرمی‌گیرد. همچنین مقاله بیش از 1200 کنفرانس بین‌المللی فهرست شده است و 2500 مقاله هر ماه به این پایگاه افزوده می‌شود.




برچسب‌ها: ، ، ، ،
اسکرول به بالا