ثبت درخواست مشاوره پایان نامه و مقاله


این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

Loading

شنبه ۱۳۹۷/۱۱/۰۶

زیست شناسی جانوری
آشنایی با رشته ها

زیست شناسی جانوری

هدف در رشته ی زیست شناسی جانوری مطالعه ی انواع حیات انسانی بر روی زمین است. یعنی دانشجو ریشه های تکاملی گروه های مختلف حیوانی و محیط زیست و چگونگی محافظت از آنها را مورد بررسی قرار میدهد. دانشجو جنبه های مختلف مولکولثی و بیوشیمیایی مخصوص حیوانات را فرا میگیرد. یعنی حیوانات چگونه با توجه به محیط اطراف خود در آن تکامل یافته و سازگار شده اند. رشته ی زیست شناسی جانوری شامل گرایش های مختلفی است. این گرایش ها شامل:

فیزیولوژی (Physiology)
هدف این رشته مطالعه ی عملکرد داخلی و فیزیک حیوانات می باشد. یعنی ساختار و رفتار بیولوژیکی حیوان ها، فرآیند و سیستم هایی که باعث زنده نگه داشتن حیوانات می شود، مورد بررسی قرار می گیرد. فارغ التحصیل در این رشته می تواند در حوزه های شیلات، تحقیقات حیوانی، دامپزشکی، تحقیقات دارویی، توانبخشی حیات وحش فعالیت کند.
سیستماتیک و بوم شناسی (Systematic and Ecological)
هدف این گرایش درک اصول و فرآیندهای زیست محیطی و کاربرد آنها در مدیریت منابع طبیعی می باشد. فارغ التحصیل در این رشته می تواند در زمینه های اکولوژی آبزی، زیست شناسی حیات وحش، شیلات، مدیریت منابع، شرکت های مشاوره ی زیست محیطی، منابع طبیعی، باغ وحش ها فعالیت نماید.
زیست شناسی سلولی و تکوینی(Cellular and developmental biology)
این رشته به مباحث جنین شناسی می پردازد. پس دانشجو در مورد انواع کنش های سلولی و رابطه ی آنها در کنار و تاثیر بر روی بافت ها و اندام ها هم اطلاعات کسب می کند.

نرم افزارهای رشته زیست شناسی جانوری

نرم افزار SPSS

موضوع های پیشنهادی پایان نامه کارشناسی ارشد در رشته زیست شناسی جانوری

مطالب آموزشی رایگان در رشته زیست شناسی جانوری

اسکرول به بالا