ثبت درخواست مشاوره پایان نامه و مقاله


این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

Loading

پنجشنبه ۱۴۰۱/۰۹/۲۴

نوشتن پروپوزال رشته پزشکی

نوشتن پروپوزال رشته پزشکی از امور مهمی است که اگر دانشجویان مهارت کافی برای انجام دادن آن کسب کنند و به طور دقیق اصول، نکات و قواعدش را رعایت کنند، به سرعت می‌توانند وارد مرحله انجام پایان نامه یا رساله دکتری خود شوند و با موفقیت تحصیلات‌شان را به پایان برسانند، بر همین اساس لازم است در گام نخست استانداردهای پروپوزال‌نویسی و روش‌های افزایش کیفیت آن را بیاموزند.

رشته پزشکی از رشته‌­های دشوار و بسیار مهم است که با حیات و سلامت مردم جامعه ارتباط مستقیم دارد، از این‌رو این دانش کاربردی مباحث بسیار پیچیده و گسترده‌ای دارد و دانشجویان رشته پزشکی حوزه مطالعاتی وسیعی برای پژوهش‌های تخصصی خواهند داشت. به همین ترتیب، دانشجویان این رشته برای نگارش پروپوزال رشته پزشکی باید بیشتر وقت بگذارند و برایش اهمیت و حساسیت خاصی قائل شوند.

پیشنهاد می‌کنیم اگر درباره نگارش پایان نامه یا انجام رساله دکتری و ترفندها و اصول آن مایل به کسب اطلاعات بیشتر هستید، مطالب زیر را در همین سایت جستجو و با دقت مطالعه کنید:

نوشتن پروپوزال رشته پزشکی

انتخاب موضوع

نخستین گام در نگارش پروپوزال رشته پزشکی و ادامه مراحلش انتخاب موضوع مناسب است؛ موضوعی که جذاب، کاربردی و به‌ویژه نو باشد، چون در صورت تکراری بودن موضوع‌تان بلافاصله هیات داوران دانشگاه پروپوزال شما را رد خواهند کرد و این مساله خط قرمز استادان است. دقت کنید که از مهمترین فاکتورهای انتخاب موضوع پروپوزال علاقه‌مندی شما به حوزه پژوهشی آن موضوع است، زیرا اگر به موضوع علاقه نداشته باشید، از نیمه‌های مسیر طولانی تحقیقات و با برخوردن به مشکلات و چالش‌ها خسته و دلزده خواهید شد، اما اگر موضوع در حیطه علایق‌تان باشد، بدون شک از تمام سدهای مسیر راحت‌تر عبور خواهید کرد و مشتاقانه و سریع‌تر پیش خواهید رفت. فراموش نکنید که شما باید تحقیق و جستجویی جامع، عمیق و دقیق انجام دهید و تمام جوانب موضوع مد نظرتان را بسنجید؛ مثلا دقت کنید که درباره موضوع شما منابع موثق و معتبر کافی در دسترس باشد.

گفتنی است مطلب زیر به شما کمک خواهد کرد موضوع بهتری برای تحقیقات‌تان پیدا کنید. لطفا آن را در سایت ما جستجو کنید و به طور کامل بخوانید:

 

تعیین عنوان

مرحله بعدی نگارش پروپوزال پس از انتخاب کردن موضوع پژوهش‌تان، تعیین عنوان مناسب است، چراکه شما می‌توانید با انتخابی درست و هوشمندانه توجه بسیاری را به موضوع پایان نامه یا رساله خود جلب کنید. سعی کنید عنوانی تعیین کنید که هم جذاب و زیبا باشد، هم گویا و کامل و هم دقیق و قابل استناد. با خلاقیت بیشتر در تعیین عنوان اثرتان می‌توانید حوزه پژوهشی‌تان را نمایان کنید یا مثلا جامعه مورد پژوهش‌تان را مشخص سازید. همچنین شاید بتوانید با تمرکز و جستجوی بیشتر در واژگان و چینش آن‌ها جزئیات بیشتری درباره موضوع تحقیقات‌تان در عنوان پروپوزال خود به نمایش بگذارید؛ برای مثال شاید بتوانید به روش تحقیق‌تان نیز اشاره کنید.

 

نوشتن پروپوزال رشته پزشکی

همان‌طور که در مطالب مختلف بارها توضیح داده‌ایم، پروپوزال استاندارد حاوی چندین بخش اصلی است و نوشتن هر بخش آن قواعد و اصول مشخصی دارد. ساختار پروپوزال استاندارد از بخش‌های زیر تشکیل می‌شود:

مقدمه، طرح مسئله، ابزار و منابع گردآوری و تحلیل اطلاعات، پیشینه تحقیق، اهداف تحقیق، پرسش­های تحقیق، فرضیات تحقیق، روش تحقیق، نتیجه­گیری و فهرست منابع.

در مقدمه شما باید درباره موضوع پژوهش خود به طور کلی اما روان و شفاف توضیح دهید و قطعا جذابیت این بخش در جلب توجه خوانندگان بسیار مهم است. سپس لازم است به دلایل انتخاب موضوع در بخش طرح مسئله بپردازید تا هیات داوران از اهداف شما به‌خوبی آگاه شوند. نکته مهم بعدی ذکر منابع علمی معتبر پژوهش‌تان است که باید به طور کامل و دقیق بیان شود، زیرا اعتبار پژوهش شما را عیان می‌سازد.

چنانچه مایل به کسب اطلاعات بیشتر درباره نوشتن پایان‌نامه رشته پزشکی و اصول و روش آن هستید، توصیه می‌کنیم مطلب زیر را در سایت ما مطالعه کنید:

 

نکات مهم در نگارش پروپوزال رشته پزشکی

فرآیند پروپوزال‌نویسی اهمیت و حساسیت بالایی دارد و شما ملزم به رعایت قوانین و همه اصول تعریف‌شده آن به طور کامل هستید، از این‌رو در این بخش به تعدادی از نکات مهم و موثر در نگارش پروپوزال اشاره می‌کنیم:

  1. از مشاوره ارزشمند استاد راهنمای خود به‌خوبی استفاده کنید؛ اولویت شما باید بهره بردن از تخصص استاد راهنمای‌تان باشد. لطفا به تمام نکته‌های ریز و درشت، تذکرات مختلف و یادآوری‌هایش دقیق و کامل گوش کنید و آن‌ها را به کار ببندید. توصیه ما به شما این است که در هر کاری _ حتی کارهای کم‌اهمیت و جزئی در مراحل انجام دادن پروژه‌تان _ نخست نظر استاد راهنمای‌تان را بپرسید و با تایید ایشان پیش بروید تا بعدها مجبور به دوباره‌کاری نشوید.
  2. از تجربیات دیگران استفاده کنید؛ مثلا از تجارب دانشجویانی که سال‌های گذشته پروپوزالی موفق نوشته‌اند و پایان‌نامه‌ای قوی ارائه داه‌اند یا از تجربه استادان خبره و افراد متخصص و مشاوران حرفه‌ای دیگر.
  3. انتخاب موضوعی عالی برای تحقیقات‌تان را در اولویت قرار دهید و زمان کافی برای تحقیق و یافتنش صرف کنید.
  4. عنوانی زیبا و جذاب برای اثرتان برگزینید؛ عنوانی که مطمئن باشید بعدها از آن پشیمان نخواهید شد، زیرا امکان تغییر عنوان اثرتان پس از تایید پروپوزال وجود نخواهد داشت.
  5. بر روال کار اداری در پروسه نوشتن پروپوزال و تحویل آن به دانشگاه مسلط باشید و بدین منظور حتما روش کار را از واحد آموزش دانشکده‌تان بپرسید و دستورالعمل‌های آن را با دقت بخوانید و به خاطر بسپارید.

 

فرآیند تحویل پروپوزال

بعد از پایان نگارش پروپوزال رشته پزشکی و تاییدش توسط استاد راهنما نوبت به طی کردن روال اداری تحویل آن می‌رسد. شما باید مطابق روال اداری واحد آموزش دانشکده‌تان تعدادی فرم پر کنید یا از برخی مسئولان دانشگاه امضا بگیرید. سپس همه مدارک و اسناد و پروپوزال‌تان را به واحد آموزش تحویل دهید. در صورتی که در روزهای آینده خبر تایید شدن پروپوزال شما اعلام شود، مراحل اصلی انجام پایان‌نامه یا رساله دکتری آغاز می‌شود و در غیر این صورت باید مراحل فوق را دوباره انجام دهید.

 

خدمات جامع موسسه تهران آموز برای نوشتن پروپوزال رشته پزشکی

هر چند در این مطلب به مبحث نوشتن پروپوزال رشته پزشکی و نکات مهمش پرداختیم، در این پروسه و مراحل بعدی آن بسته به موضوع تخصصی و حوزه مطالعاتی هر محققی ممکن است پرسش‌ها و ابهامات مختلفی پیش بیاید. همان‌طور که بارها اعلام کردیم، در این موارد بهترین کار مراجعه به استادان راهنما و مشاور دانشکده‌تان است و به‌واقع بهره‌مندی از مشاوره استادان راهنمای دانشگاه اولویت و ارزش فراوانی دارد، اما متاسفانه واقعیت این است که امکان همراهی دائم این عزیزان میسر نیست و به دلایل مختلفی مانند فرصت کم این عزیزان و مشغولیت‌شان در پروژه‌های گوناگون علمی و تخصصی دانشگاه دسترسی به آن‌ها در هر روز و هر ساعت از شبانه‌روز که شما نیاز به مشاوره دارید، امکان‌پذیر نیست. در چنین مواردی لزوم همراهی مشاورانی متخصص، کاردان و مجرب که قادر باشند این خلا را به بهترین نحو برای‌تان پر کنند، کاملا احساس می‌شود.

مدیریت موسسه معتبر تهران آموز با درک این موقعیت، تیمی بسیار قوی و حرفه‌ای تشکیل داده که از بهترین استادان و کارشناسان متخصص و بنام و باسابقه دانشگاه‌های کشور هستند. این استادان خبره زمان کافی برای امور مختلف علمی شما صرف خواهند کرد تا شما بتوانید بهترین آثار علمی خود را در کمترین زمان ممکن آماده کنید. مشاوران متخصص موسسه معتبر و رسمی تهران آموز آماده ارائه انواع خدمات تخصصی، جامع و به‌روز مشاوره‌ای در تمامی رشته‌ها و گرایش‌های تحصیلی به دانشجویان سراسر کشورند و پس از عقد قرارداد رسمی با شما در هر ساعت از شبانه‌روز با کاربردی‌ترین مشاوره به شما کمک خواهند کرد تا به نتیجه مطلوب و مورد نظرتان نایل شوید.

خدمات متنوع و جامع مشاوره‌ای موسسه رسمی تهران آموز از بهترین کیفیت و البته قیمت کاملا مناسب برخوردارند. موسسه باسابقه و موفق تهران آموز با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی جامعه تلاش می‌کند در زمینه دریافت وجه خدمات با دانشجویان و محققان عزیز همراهی لازم را داشته باشد تا شما دغدغه کمتری داشته باشید و تمرکزتان صرفا روی پروژه تحقیقاتی‌تان باشد. بنابراین لطفا در اولین فرصت با کارشناسان موسسه تهران آموز تماس بگیرید و از آن‌ها اطلاعات تکمیلی را جویا شوید.

همچنین چنانچه هنوز موسسه مشاوره خود را انتخاب نکرده‌اید و در انتخاب موسسه مشاوره رسمی و معتبر مرددید یا شناخت لازم از ملاک‌های درست این انتخاب را ندارید، توصیه می‌کنیم که مطلب زیر را در همین سایت با دقت مطالعه کنید تا دچار گرفتاری و خسارت نشوید و فریب کلاهبرداران این حوزه را نخورید:

  • ویژگی‌های یک موسسه خوب برای مشاوره انجام رساله دکتری
اسکرول به بالا