ثبت درخواست مشاوره پایان نامه و مقاله


این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

Loading

دوشنبه ۱۴۰۳/۰۱/۰۶

موضوع پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری جغرافیا
مشاوره انتخاب موضوع پایان‌نامه جغرافیا

انتخاب موضوع پایان‌نامه جغرافیا برای دانشجویان این رشته بسیار مهم است. رشته جغرافیا در گرایش‌های مختلف به مطالعه و جستجوگری فراوانی نیاز دارد و به تبع آن، ادامه تحصیل در این رشته و نوشتن پایان‌نامه کارشناسی ارشد و انجام رساله دکتری با توجه به گستردگی مسائل مربوط به محیط زیست و طبیعت دشوار است. این رشته مهم علوم پایه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری به گرایش‌های تخصصی بیشتری تقسیم می‌شود، به همین دلیل انتخاب موضوع پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری جغرافیا سخت‌تر و مهمتر است.

خوب است بدانید مطلب هفت نکته مهم در پروپزوال‌نویسی برای دانشجویان ارشد و دکتری و همچنین مطلب چگونه هزینه نوشتن پروپوزال را کم کنیم؟ در همین سایت به شما در نگارش پروپوزالی استاندارد و قوی کمک خواهد کرد.

موضوع پایان نامه جغرافیا

موضوع پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری جغرافیا

دانشجویان پیش از هر چیز برای انتخاب موضوع پایان نامه جغرافیا باید چند مساله اساسی را مد نظر قرار دهند که مثلا آیا موضوع انتخاب‌شده جذاب است؟ آیا موضوع در حوزه علایق دانشجوست؟ آیا دانشجو به حد لازم بر مباحث و اطلاعات مورد نیاز در حوزه تحقیقاتی‌اش اشراف دارد؟ و نکته مهم دیگر، آیا او می‌تواند از عهده هزینه‌های پژوهشی موضوع مد نظرش بر‌آید؟

چنانچه دانشجو به موضوع پایان نامه جغرافیا و موضوعات پیرامون آن علاقه‌مند باشد، بدیهی است مسائل دیگر را می‌شود با راهنمایی و کمک مشاوران متخصص و مجرب این حوزه حل کرد. از این‌رو لازم به ذکر است که موسسه تهران آموز یکی از موسسات فعال و معتبر در این حوزه است و با تیم تخصصی و حرفه‌ای خود همواره آماده ارائه خدمات مشاوره‌ای به‌روز و جامع در تمام مراحل انجام پایان‌نامه، از جمله انتخاب موضوع پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری جغرافیاست.

گفتنی است انتخاب موسسه معتبر برای مشاوره گرفتن از کارشناسان و متخصصان خبره نیز فرآیند حساس و مهمی است و باید معیارهای آن را بشناسیم، بنابراین توصیه می‌کنیم مطلب ویژگی‌های یک موسسه خوب برای مشاوره انجام رساله دکتری را در همین سایت مطالعه کنید و سپس در این باره تصمیم بگیرید.

ما در این مطلب سعی کرده‌ایم به نکات مهم برای انتخاب موضوعی مناسب و کاربردی از بین موضوعات پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری جغرافیا اشاره کنیم تا شما با زاویه دید محققان و استادان این رشته بیشتر آشنا شوید و زمینه نوآوری و خلاقیت بیشتری برای‌تان فراهم شود.

معرفی گرایش‌های جغرافیا در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری

رشته جذاب جغرافیا در مقطع کارشناسی ارشد به گرایش‌های آب و هواشناسی، ژنومورفولوژی، جغرافیا و برنامه‌ریزی شهری، جغرافیا و برنامه‌ریزی روستایی، برنامه‌ریزی آمایش سرزمین، مخاطرات محیطی، جغرافیای سیاسی، جغرافیا و دفاع مقدس، طبیعت‌گردی (اکوتوریسم)، جغرافیا و برنامه‌ریزی گردشگری و جغرافیای نظامی  تقسیم می‌شود و امکان ادامه تحصیل در این رشته تا دوره دکتری در دانشگاه‌های مختلف داخلی و خارجی وجود دارد.

          چند مورد از موضوعات پایان نامه جغرافیا در مقطع کارشناسی ارشد در گرایش‌های متنوع و تخصصی آن عبارت‌اند از:

1.         شناسایی پهنه‌ای ساحلی جنوب دریای خزر مستعد فعالیت‌های نظامی با استفاده از داده‌های جی ای اس و آر اس

2.         تحلیل روند تغییرات زمانی گرد و غبار دما و پوشش گیاهی در حوضه شهری روستایی دریاچه ارومیه

3.         نقش مدیریت محلی در مدیریت انتظامی مناطق روستایی پیرامون کلانشهر تهران (مطالعه موردی بخش آفتاب تهران)

4.         بررسی و تحلیل ناحیه‌گرایی اقلیم کردستان بر اساس نظریه کارکردگرایی ریچارد هارتشون

5.         برنامه توسعه گردشگری کم‌شتاب با تاکید بر ژئومورفوسایت‌های مناطق خشک و بیابانی مطالعه موردی (شهرستان‌های طبس و خور و بیابانک)

6.         تحلیل فضایی زنجیره تامین محصولات صیفی، ورامین

7.         به‌کارگیری تلفیقی شبکه عصبی مصنوعی و منطق فازی در توسعه شهر، شهر مریوان

8.         تاثیر بازارچه‌های مرزی در ارتقای شاخص‌های اقتصادی مناطق روستایی مرزنشین (مطالعه موردی مرز باشماق مریوان)

9.         سنجش و تحلیل اثرات تولید گل و گیاه در توسعه اقتصادی نواحی روستایی، پاکدشت

10.       بررسی وضعیت اشتغال زنان و دختران باسواد در نواحی روستایی

11.       راهبرد هم‌تکمیلی الگویی برای حل چالش‌های هیدروپلتیک در ایران، طرح انتقال بین حوضه‌ای بهشت آباد

12.       بررسی قابلیت‌های رویکردهای مبتنی بر شبیه‌سازی مکانی به منظور مدلسازی توسعه شهری

13.       شناسایی مولفه‌های ساختار شهری موثر بر شکل‌گیری مناطق ادراکی با هدف استفاده در ناوبری

14.       سنجش کیفیت زندگی در محله نواب با تاکید بر مسکن

15.       پهنه‌بندی احتمال آبگرفتگی معابر شهری و ارتباط آن با عبور و مرور وسایل نقلیه، مطالعه موردی: شهر کرج

          تعدادی از موضوعات پایان نامه جغرافیا در دوره دکتری در این بخش به شما معرفی می‌شود؛ موضوعاتی که در سال‌های گذشته انجام شده است. مطالعه و بررسی این موضوعات به ایده‌پردازی شما کمک خواهد کرد. موضوعات زیر مربوط به گرایش‌های مختلف رشته جغرافیاست و عبارت‌اند از:

1.         مدلسازی دمای هوا با استفاده از تصاویر حرارتی ماهواره‌ای

2.         آسیب‌شناسی ژئوپلتیکی مدیریت منابع آبی ایران مطالعه موردی حوضه آبریز جنوب غربی کشور رودخانه‌های کارون بزرگ و کرخه

3.         تحلیل مخاطرات هیدروژئومورفولوژی به منظور تعیین پهنه‌های آسیب‌پذیر سکونتگاهی در حوضه‌های تالار و تجن

4.         الگوی تامین مسکن گروه‌های کم‌درآمد در شهرهای با رشد شتابان (مطالعه موردی شهر کرج)

5.         واکاوی و مدلسازی فضایی اثرات گسترش شهر بر جزایر گرمایی شهر تهران

6.         تبیین تاثیر پیوندهای اجتماعی شهری _ روستایی بر تاب‌آوری در شرایط خطر زلزله مطالعه موردی استان تهران

7.         واکاوی ارتباط تغییر اقلیم و زوال جنگل‌های زاگرس مطالعه موردی منطقه ایلام

8.         زمین باستان‌شناسی حوضه رودخانه سیمره در قلمرو پادگانه‌های دریاچه‌ای هولوسن

9.         ارائه الگوی گردشگری شهری الکترونیک با رویکرد فرهنگ دیجیتال، کلانشهر تهران

10.       فرصت‌ها و چالش‌های گردشگری ایران در منطقه خلیج‌فارس و ارائه الگوی بهینه

11.       طراحی الگویی برای مقصدهای گردشگری با رویکرد تحلیل شبکه (مطالعه موردی: روستاهای کوهستانی _ دره‌ای محور هراز شهرستان آمل)

12.       تبیین سیاست‌های حمل و نقل شهری و نقش آن در بازآفرینی فضاهای عمومی بخش مرکزی شهر تهران

13.       تدوین الگوی توانمندسازی اجتماع محور در راستای توسعه پایدار سکونتگاه‌های روستایی (مطالعه موردی: شهرستان بهاباد استان یزد)

14.       بازسازی آب و هوای کواترنر پسین بر اساس نهشته‌های لس منطقه آزادشهر

15.       تغییرات اقلیمی چالش‌ها و فرصت‌های جدید در جغرافیای سیاسی دریاها (مطالعه موردی ذوب شدن یخ‌های قطب شمال)

خدمات جامع موسسه تهران آموز برای انتخاب موضوع پایان نامه جغرافیا

در انتخاب موضوع پایان نامه کارشناسی ارشد یا رساله دکتری جغرافیا دقت به یکسری نکات ظریف و مهم ضروری است. اما شاید برخی از این نکات هنگام انجام پروسه طولانی و سنگین نگارش پایان نامه یا رساله شما از قلم بیفتد و همین نکات ریز و جزئی به کیفیت کار شما لطمه جدی وارد کند. از این‌رو بهتر است گام به گام این راه را با استادان مجرب خود چک کنید و تک‌تک توصیه‌های‌شان را انجام دهید. اگر دسترسی به استادان‌تان به طور دائم ممکن نیست (اغلب این مشکل وجود داد) و تصمیم دارید از موسسات مشاوره کمک بگیرید، می‌توانید روی کمک موسسه ما حساب کنید.

موسسه تهران آموز با تجربه ارزشمند سال‌ها خدمات مشاوره‌ای حرفه‌ای و باکیفیت به دانشجویان و محققان تمام رشته‌ها و گرایش‌های تحصیلی همراهی مطمئن برای شماست. استادان خبره و مشاوران به‌روز موسسه تهران آموز به طور مستمر شما را در انتخاب موضوع پژوهش‌تان و نیز ارتقای کیفیت پایان نامه یا رساله دکتری مساعدت خواهند کرد و کمک خواهند کرد سرعت عمل‌تان افزایش بیابد، بدون آن‌که مجبور به دوباره‌کاری یا خطا شوید؛ بدیهی است این امر در وقت و هزینه‌های‌تان نیز موجب صرفه‌جویی خواهد شد.

همچنین هزینه‌های خدمات جامع و تخصصی مشاوره در موسسه معتبر تهران آموز کاملا متناسب با نوع مشاوره و به صورتی منطقی و منصفانه طراحی شده و شرایط نامطلوب اقتصادی جامعه در تدوین قیمت‌ها لحاظ شده است. گفتنی است موسسه ما در این مسیر تا حد امکان با شما همراهی خواهد کرد تا شما با خیال راحت‌تری به امور علمی‌تان برسید. از جمله مهمترین خدمات مشاوره‌ای موسسه معتبر و خوش‌سابقه تهران آموز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مشاوره انجام رساله دکتری، انجام پایان نامه کارشناسی ارشد، نوشتن پروپوزال باکیفیت، استخراج مقاله از پایان نامه، انتخاب موضوع جدید برای انجام پایان نامه، نوشتن مقاله ISI، فرمت‌بندی استاندارد مقاله، چاپ مقاله در ژورنال‌های معتبر دنیا، ترجمه باکیفیت متون علمی و تخصصی، ویرایش متون در سطوح مختلف، نوشتن رزومه تحصیلی و…

نکته مهم بعدی، انتخاب موسسه مشاوره رسمی و قابل اعتماد است؛ متاسفانه در سال‌های اخیر در این حوزه بارها شاهد موارد کلاهبرداری یا بی‌مسئولیتی افراد سودجو بوده‌ایم که موجب خساراتی گاه جبران‌ناپذیر شده‌اند و دردسرهای فراوانی برای پژوهشگران جوان و دانشجویان کم‌تجربه ایجاد کرده‌اند، به همین دلیل توصیه می‌کنیم پیش از هر انتخاب با دقت و تیزبینی تحقیق کنید و فقط موسسات رسمی و معتبر را انتخاب کنید. خوب است مطلب زیر را در همین سایت مطالعه کنید تا با معیارهای انتخاب درست آشنا شوید:

پیشنهاد ما این است که پیش از انجام پایان‌نامه جغرافیا یا نوشتن هر رساله دانشجویی، به‌ویژه قبل از انتخاب موضوع پایان نامه جغرافیا، مطالب زیر را در همین سایت بخوانید:

ده نکته ضروری برای انتخاب موضوع پایان‌نامه کارشناسی ارشد و دکتری

پنج نکته ضروری که در انجام رساله دکتری باید بدانید

چگونه هزینه نوشتن پروپوزال را کم کنیم؟

هفت نکته مهم در پروپزوال‌نویسی برای دانشجویان ارشد و دکتری

اسکرول به بالا