ثبت درخواست مشاوره پایان نامه و مقاله


این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

Loading

دوشنبه ۱۳۹۹/۰۴/۰۲

انجام پایان نامه مهندسی صنایع
مشاوره انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری مهندسی صنایع

مشاوره انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری مهندسی صنایع

انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری مهندسی صنایع آخرین بخش از مقطع تحصیلی است و به‌جرات می‌توان گفت که مهمترین بخش آن است. اگر دانشجویان پایان نامه مهندسی صنایع را به خوبی انجام دهند می‌توانند در مقاطع تحصیلی بالاتر پذیرش شوند و به ادامه تحصیل بپردازند. از طرف دیگر یک پایان نامه خوب راه را برای تحصیل در دانشگاه‌های معتبر خارج از کشور باز می‌کند. اما باید بدانیم انجام پایان نامه مهندسی صنایع با کیفیت پژوهشی بالا بدون همراه بودن مشاور و محقق کاری سخت و دشوار است.

چرا مشاوره نگارش و انجام پایان نامه به ما کمک می‌کند؟

اگر نگاهی متفاوت از فرآیندهای معمول داشته باشیم می‌بینیم که دانشجویان سخت‌کوش اغلب بدون مشاور هم پایان نامه خود را به خوبی به پایان می‌رسانند. اما چیزی که حضور مشاور را ضروری می‌کند نیاز به انجام سریع پایان نامه و هدر ندادن وقت است. مشاوران و پژوهشگران با تجربه با قرار دادن دانشجویان در مسیر درست و پرهیز از فرآیندهای وقت‌گیر و بی‌نتیجه کمک می‌کنند تا دانشجویان سریع‌تر پایان نامه خود را تکمیل کنند و بتوانند با قرار گرفتن در مسیری صحیح در تحقیقات آینده و پذیرش و چاپ مقاله از پایان نامه نیز موفق عمل کند. انجام پایان نامه مهندسی صنایع در واقع شروع راه پژوهش و تحقیقات است و مشاوره در این راه به موفقیت هدفمند دانشجویان کمک شایانی می‌کند.

چرا مشاوره پایان نامه مهندسی صنایع تهران آموز را انتخاب کنیم؟

محققان و پژوهشگران مشاور در موسسه تهران آموز تیمی با تجربه از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های برتر کشور هستند و به همین دلیل توانایی بسیاری در راهنمایی دانشجویان دارند. برای دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر مهندسی صنایع دارند مهم است که بتوانند پژوهشی قابل ارائه در ژورنال‌های روز دنیا ارائه دهند و مشاوران تهران آموز نه تنها در نگارش و انجام پایان نامه مهندسی صنایع دانشجویان را راهنمایی و هدایت می‌کند بلکه با آشنایی با ژورنال‌های معتبر و نحوه نوشتن مقاله ISI کار دانشجویان را در مراحل بعدی ساده می‌کنند. مشاوره انجام پایان نامه مهندسی صنایع از مراحل ابتدایی و انتخاب موضوع و ارائه پروپوزال آغاز می‌شود و تا گام‌های انتهایی و تکمیل پژوهش ادامه دارد. مشاوران حتی پس از دفاع نیز در کنار دانشجویانند تا اصلاحات احتمالی مد نظر اساتید مشاور و راهنما را به طور کامل برطرف کنند.

خوب است اکنون نگاهی بیندازیم به روال انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری مهندسی صنایع:

انتخاب موضوع

برخی از اساتید راهنما و مشاور دانشجویان را به خوبی در انتخاب موضوع و زمینه کاری راهنمایی می‌کنند تا دانشجو در مسیری درست قدم بردارد. برخی دیگر نیز تنها به ارائه زمینه کاری می‌پردازند و به خاطر مشغله زیاد قادر به راهنمایی بیشتر دانشجویان نیستند. اما دانشجویان به هیچ وجه نباید از اهمیت انتخاب موضوع غافل شوند زیرا نه تنها در کیفیت پژوهش آنها تاثیر بسیاری دارد بلکه با انتخاب موضوعی مناسب می‌توانند راه تحقیقات آینده و چاپ مقاله ISI را نیز برای خود هموار کنند. هر چه زمینه کاری دانشجو و در نتیجه موضوع انتخابی به تحقیقات روز دنیا و مسائل جدید نزدیکتر باشد در آینده ادامه راه و تحصیل برای دانشجو هموار‌تر است. شاید برخی به اشتباه در جستجوی موضوعات ساده باشند تا دستشان برای دریافت اطلاعات از منابع مختلف باز باشد اما باید بدانند چنین موضوعاتی اغلب کشش فعالیت تحقیقی با کیفیت ندارد و نمی‌تواند راهی مناسب برای ادامه کار باشد. پس کمی سختی کشیدن در شروع کار بهتر از به بن بست رسیدن در مراحل بعدی است.

بیشتر بخوانید: موضوعات پایان نامه مهندسی صنایع

اطمینان از تکراری نبودن موضوع پایان نامه

هرچقدر هم که اساتید راهنما حرفه‌ای باشند و بر موضوعات تسلط کاملی داشته باشند باز هم نمی‌توان با قطعیت گفت موضوعی که پیشنهاد می‌دهند تکراری نیست. باید قبل از شروع کار از تکراری نبودن موضوع پایان نامه به طور کامل اطمینان پیدا کرد. البته این کار تقریبا ساده است. کافی است به پایگاه ایرانداک مراجعه کنید و با جستجوی موضوع خود و موارد مشابه از تکراری نبودن موضوع پایان نامه مهندسی صنایع خود اطمینان حاصل کنید. اگر جستجو در وبسایت ایرانداک به نظرتان گنگ و پیچیده است حتما راهنمای نحوه جستجو پایان نامه در ایرانداک را مطالعه کنید  تا بدون هیچ مشکلی به جستجو بپردازید.

نوشتن پروپوزال

پس از انتخاب موضوع پایان نامه مهندسی صنایع و اطمینان از تکراری نبودن آن اکنون نوبت نوشتن پروپوزال برای ارائه به استاد راهنما و دانشگاه است تا با تایید آن کار نگارش پایان نامه مرحله به مرحله آغاز شود. در نگارش پروپوزال باید دقت کنیم تا موضوع به طور اجمالی از جنبه‌های مختلف بررسی شود. در واقع پروپوزال همان چیزی است که هم باید به خوبی شرح دهد چرا دانشجو تصمیم به کار روی این موضوع گرفته است و هم باید آنقدر خوب توضیحات را ارائه دهد تا استاد راهنما قانع شود این موضوع مناسب است و ارزش کار کردن دارد. در پروپوزال نباید فراموش کرد که فرضیاتی که تحقیق بر آن استوار است ذکر شود. خلاصه‌ای از راه حل پیشنهادی برای حل مسئله و همچنین اهداف تحقیق نیز از دیگر مواردی است که در پروپوزال باید دیده شود.

بیشتر بخوانید:

چگونه پروپوزال کارشناسی ارشد بنویسیم؟

فصل بندی پایان نامه

انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری مهندسی صنایع اصول و قواعد خاص خود را دارد و باید طبق فصل‌بندی مشخص نوشته شود. این فصل‌بندی تقریبا در تمامی دانشگاه ها یکسان است اما برای اطمینان، قبل از نوشتن پایان نامه صنایع حتما دستورالعمل مربوط به دانشگاه را نیز چک کنید تا در صورت نیاز جزئیات قوانین و مقررات دانشگاه را به خوبی اجرا کنید. در ادامه نگاهی میندازیم به فصل‌هایی که در نگارش پایان نامه باید درنظر گرفته شود.

مقدمه:

اولین فصل در نگارش پایان نامه به مقدمه اختصاص دارد. در مقدمه پایان نامه دانشجو باید به طور کلی به شرح مسئله بپردازد و دلایل خود برای انجام پایان نامه را برشمارد.

پیشینه تحقیق:

همانطور که در بخش‌هایی از پروپوزال دانشجو از تحقیقات گذشته در موضوع انتخابی و زمینه تحقیق خود سخن می‌گفت اکنون باید به شرح دقیقتر و جزئی‌تر در این زمینه بپردازد. در این بخش باید مرتبط‌ترین تحقیقات با پایان نامه بررسی شود.

روش تحقیق:

در فصل سوم پایان نامه دانشجو باید روشی را که برای تحقیق انتخاب کرده به طور دقیق و جزئی توضیح دهد و دلایل خود برای استفاده از این روش را به طور کامل ذکر کند. در این فصل تمامی فرمول‌های مورد نیاز و ابزارهای مورد استفاده نام برده می‌شود.

نتایج:

در فصل‌های قبلی دانشجو دلایل خود برای انجام پایان نامه را کامل ذکر کرد و روش انتخابی خود را توضیح داد. اکنون در این فصل باید نتایج به دست آمده را مشخص کنید و آنها را با کمک جداول و نمودار نشان دهد.

بحث و پیشنهادات:

فصل پنجم پایان نامه به مقایسه نتایج به دست آمده از تحقیق با پژوهش‌های قبلی اختصاص دارد. جداول مقایسه‌ای باید به خوبی درج شوند و همه چیز به طور کمی و از طریق آمار و ارقام مقایسه شود.

 

جلسه دفاع از پایان نامه

وقتی همه کارهای پایان نامه مهندسی صنایع انجام شد نوبت به تعیین کردن وقت برای جلسه دفاع می‌رسد. روز و ساعت ارائه دفاع را باید با هماهنگی با اساتید راهنما و مشاور مشخص کرد. جلسه دفاع هم مثل تمامی جلسات رسمی دیگر آدابی دارد که بهتر از با راهنمایی دانشجویانی که قبلا دفاع کرده‌اند به خوبی با آن آشنا شوید. در جلسه دفاع که زمان محدودی دارد دانشجو باید بتواند به خوبی از عهده ارائه پژوهش و تحقیق پایان نامه صنایع برآید. مسلما مرور چندباره مباحث اصلی و کلیدی و برخی جزئیات تاثیرگذار اهمیت زیادی دارد تا دانشجو با تسلط کافی به ارائه پایان نامه خود بپردازد. تهیه کردن فایل پاورپوینت برای ارائه نیز از دیگر موارد تاثیرگذار در جلسه دفاع است. هرچه فایل ارائه دفاع دانشجو ظاهر بهتری داشته باشد و متناسب با توضیحات ارائه و همچنین همراه با تصاویر باشد تاثیر بیشتری خواهد داشت. فراموش نکنید ذکر نتایج با نمودارها و قرار دادن آمارها به گونه‌ای مصور درک مباحث را برای حضار بیشتر می‌کند و باعث می‌شود تا همه هنگام ارائه صحبت‌های شما را دنبال کنند.

بیشتر بخوانید:

بایدها و نبایدها در جلسه دفاع از پایان نامه

مدیریت زمان از دیگر موارد مهم در روز دفاع است. فایل ارائه پایان نامه باید به گونه‌ای آماده شده باشد که نه تنها مباحث مهم و اصلی را در خود جای داده باشد بلکه کاملا متناسب با زمان شما باشد؛ اگر محتوای فایل کمتر باشد ارائه زودتر به پایان می‌رسد و اینطور می‌نماید که محتوای پایان نامه دانشجو نامناسب است و اگر محتوای فایل بیشتر از زمان ارائه باشد عدم تسلط دانشجو روی آماده‌سازی محتوا را نشان می‌دهد.




برچسب‌ها:
اسکرول به بالا