ثبت درخواست مشاوره پایان نامه و مقاله


این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

Loading

پنجشنبه ۱۴۰۱/۱۱/۱۳

راهنمای جستجو و دانلود مقاله از گوگل اسکولار

تحقیق، پژوهش، نوشتن مقاله، پایان نامه، کتاب و انجام دادن هر کار علمی نیاز به مراجعه به منابع علمی معتبر و جدید و آخرین دستاوردهای حوزه مورد مطالعه دارد. گوگل اسکولار یکی از معتبرترین و جامع‌ترین موتورهای جستجوی رایگان منابع علمی جهان است. جستجوی مقاله در گوگل اسکولار یکی از رایج‌ترین روش‌های تحقیق و دانلود مقاله از گوگل اسکولار از راحت‌ترین روش‌های ذخیره و دسترسی به متون علمی معتبر دنیاست.

گوگل اسکولار چیست؟

گوگل اسکولار (google scholar) -که بسیاری آن را گوگل اسکالر نیز تلفظ می‌کنند – موتور جستجوگر پیشرفته گوگل است که به ساده‌ترین روش ممکن به کاربران کمک می‌کند؛ در این موتور جستجو با سرچ کلیدواژه‌ها می‌توانید به معتبرترین منابع و مدارک علمی شامل کتاب‌ها، رساله‌ها، مقالات، مجلات، پایان نامه‌ها، چکیده‌ها و… دسترسی داشته باشید. همچنین جستجو و دانلود مقاله از گوگل اسکولار به صورت رایگان یکی از مهمترین و بهترین ویژگی‌های آن است.

ویژگی‌های گوگل اسکولار

این موتور جستجو بیش از 200 میلیون سند علمی را در پایگاهش آرشیو کرده و در تمام حوزه‌های دانشگاهی مدارک علمی دارد؛ از علوم پزشکی و شیمی تا علوم ریاضی، اقتصادی و… در این پایگاه ورژن‌های مختلف مقالات در اینترنت با محتوای کامل وجود دارد و کاربران به آسانی می‌توانند جدیدترین مقالات زمینه پژوهشی خود را در آن پیدا کنند. در گوگل اسکالر همه نویسندگان می‌توانند پروفایل شخصی شامل رزومه‌ای علمی و آموزشی و پژوهش‌های انجام‌شده‌شان داشته باشند. این اطلاعات مقالات پژوهشگر، تعداد استنادات هر مقاله‌اش، همکاران پژوهشگر و برخی موارد دیگر را مشخص می‌کند. برای جستجوی مقاله در گوگل اسکولار به آمار ارجاعات آن سند علمی حتما توجه کنید، چون به کمک این ویژگی گوگل اسکالر می‌توان فهمید چه مقالاتی ارجاع بیشتری دارند و ناشران به چه مقالاتی بیشتر ارجاع می‌دهند.

جستجو و دانلود مقاله در گوگل اسکولار

بسیار از دانشجویان برای نگارش مقاله ISI و پس از آن چاپ مقاله ISI نیاز به این ابزار دارند تا از جدیدترین مقالات روز دنیا آگاه شوند. البته تنها برای نگارش و پذیرش مقالات نیست که دانشجویان سراغ گوگل اسکولار میروند بلکه برای انجام تحقیقات و پژوهش‌ها برای نگارش پایان نامه به خصوص فصل دوم آن و سایر مراحل انجام پایان نامه ارشد و دکتری نیز ابزاری بسیار کاربردی است.

امکانات گوگل اسکولار

پیش از آغاز جستجوی مقاله در گوگل اسکولار بهتر است از امکانات آن آگاه باشید تا سریع‌تر به نتیجه برسید. مهمترین امکانات این پایگاه عبارت‌اند از:

  •  جستجو بین همه منابع علمی
  •  جستجوی مقالات بر اساس سال انتشار
  •  مشاهده رفرنس‌ مقالات و جستجو بر مبنای آن‌ها
  •  مشاهده تعداد استنادات
  •  پیدا کردن ورژن‌های گوناگون مقاله‌ها در اینترنت
  •  یافتن متن کامل اسناد علمی در فضای وب
  •  نمایش اطلاعات و مشخصات محققان و مولفان برتر
  •  یافتن آثار مرتبط، نقل ‌قول‌ها و ارجاعات، مولفان و انتشارات
  •  آگاهی از آخرین پیشرفت‌ها در همه زمینه‌های علمی
  •  جستجوی ساده و پیشرفته
  •  ذخیره منابع جمع‌آوری‌شده
  •  اعتبارسنجی مقالات و نویسندگان آن
  •  بررسی خلاصه‌ای از وضعیت پژوهشی نویسندگان
  •  ایجاد پروفایل شخصی برای نویسندگان
  •  مشاهده مقالات به زبان‌های مختلف
  •  ردیابی استنادات به مقالات
  •  محاسبه H-Index بر اساس تعداد مقالات و استنادات و رسم نمودار مربوطه

 

آموزش کار با گوگل اسکولار

برای جستجوی مقاله در گوگل اسکولار به آدرس scholar.google.com وارد شوید و کلیدواژه مورد نظرتان را تایپ و جستجو کنید. نکته مهم در آموزش کار با گوگل اسکالر آشنایی با دو اصطلاح Cited by و Related Articles در انتهای نتیجه جستجوهاست.

  • عدد Cited by میزان اعتبار آن لینک را نشان می‌دهد؛ عددی که مشخص می‌کند چند بار به آن مقاله استناد شده است. بنابراین نتایجی که عدد بعد از Cited by آن‌ها بزرگ‌تر باشد، میزان اعتبارشان بالاتر است.
  • عبارت Related Articles مقالات مرتبط با موضوع جستجوشده را نمایش می‌دهد، این مقالات می‌توانند منابع خوبی برای نوشتن پژوهش یا پایان نامه جدید باشند.

نکته قابل توجه این است که کاربران به ویژه کاربران ایرانی گوگل اسکولار برای خواندن برخی مقالات باید عضو سایت یا مجله ناشرش شوند و گاهی ملزم به پرداخت هزینه اشتراک هستند. متاسفانه نسخه فارسی گوگل اسکالر امکانات قابل قبولی برای جستجو و دانلود مقالات فارسی ندارد.

چند نکته کلیدی برای جستجوی مقاله در گوگل اسکولار

بزرگ و کوچک بودن حروف کلیدواژه‌ها تاثیری در جستجو ندارد.

کلیدواژه‌های جستجو با عملگر and با هم ادغام می‌شوند.

در این پایگاه برای یافتن نتیجه، متن کامل منابع جستجو می‌شوند.

با انتخاب گزینه Since year در سمت چپ صفحه نمایش، مقالات و اسناد مربوط به یک بازه زمانی مشخص نمایش داده خواهد شد.

با انتخاب گزینه Create Alert نتایج جدید را به شکل دوره‌ای و در ایمیل‌تان دریافت خواهید کرد.

انتخاب Sort by date به معنای نمایش جدیدترین مقالات و مشاهده نتایج به ترتیب زمانی است.

کلیک روی Library یا گزینه PDF در سمت راست صفحه نتایج جستجو می‌تواند به دانلود مقاله از گوگل اسکولار به صورت متن کامل کمک کند.

گزینه All Versions پایین صفحه جستجو نیز برای یافتن و بررسی منابع جایگزین یا مشابه است.

تنظیمات پیشرفته گوگل اسکولار در قسمت Settings آن قابل دسترسی است.

Advanced search : ابزارهای جستجوی پیشرفته را در اختیارتان می‌گذارد؛ مانند جستجوی نام نویسنده، عنوان مجله، عنوان مقاله، بازه زمانی جستجو و…

Metrics : بر مبنای شاخص‌های h-index، h-core، h-median، h5-index، h5-core، h5-median به رتبه و جایگاه نشریات بین سال‌های 2013 تا 2017 می‌پردازد.

چند ترفند جستجوی مقاله در گوگل اسکالر

  • در صورت استفاده از کاراکتر ~ پیش از کلیدواژه، جستجو همراه کلمات مترادف انجام خواهد شد.
  • اگر عبارت جستجو داخل ” ” قرار گیرد، منابعی که کل عبارت را شامل شوند، به نمایش درمی‌آیند.
  • چنانچه بین کلیدواژه‌ها کلمه OR درج شود، منابعی که حداقل یکی از کلمات را شامل شود، نمایش داده می‌شود.
  • اگر قبل از کلمات کاراکتر – استفاده شود، منابعی را نمایش می‌دهد که شامل عبارت مربوطه نشود و اگر قبل از کلمات کاراکتر + استفاده شود، منابعی را نمایش می‌دهد که شامل عبارت مربوطه بشود (معادل عملگر NOT).
  • درج intitle منابعی را که عبارت جستجو در عنوانش باشد، نشان می‌دهد.
  • کلمه allintitle منابعی را که همه عبارت‌های جستجو در عنوانش باشد، نشان می‌دهد.
  • عبارت intext منابعی را که عبارت جستجو در متن باشد، نمایش می‌دهد.
  • درج allintext منابعی را که تمام عبارت‌های جستجو در متن باشد، نمایش می‌دهد.
  • واژه Author منابعی را که عبارت جستجو در نام نویسنده‌اش باشد، نشان می‌دهد.

خروجی جستجوی مقاله در گوگل اسکولار

نتایج جستجو در گوگل اسکالر شامل موارد مختلفی است؛ مانند عنوان منبع پژوهشی، نام نویسندگان، نام ناشر، محل نشر، سال نشر، چکیده‌ای از منبع، تعداد استنادات به آن، منابع مرتبط و همچنین ویرایش‌های گوناگون از منبع مربوطه. گفتنی است امکان ذخیره منبع مربوطه وجود دارد. همچنین نتایج جستجوی مقاله در گوگل اسکولار در فرمت‌ها و اشکال مختلفی قابل مشاهده است که دو نوع اصلی آن عبارت‌اند از: Type A به معنای این‌که سند علمی مورد نظر مقاله یا پایان نامه است و احتمالا نسخه الکترونیکی آن وجود دارد و Type B که اگر کلمه Citation قبل از نتیجه جستجو آمده باشد، یعنی دسترسی به منبع به صورت الکترونیکی ممکن نیست و اگر کلمه Book قبل از نتیجه جستجو آمده باشد، یعنی منبع مورد نظر کتاب است.

برای دانلود مقاله از گوگل اسکولار به صورت متن کامل می‌توان روی گزینه PDF کلیک کرد و فایل بسیاری از مقالات آن را به طور رایگان دانلود کرد. البته در برخی موارد نیاز است به سایت ناشر آن مقاله مراجعه کرد.

خدمات جامع موسسه تهران آموز برای نوشتن مقاله ISI

همان‌طور که در این مطلب توضیح دادیم، استفاده از موتور جستجوی گوگل اسکولار از روش‌های معمول برای تحقیق درباره منابع معتبر و مطالعه مقالات گوناگون و ذخیره متون علمی است و کار کردن با آن، نکات و ترفندهایی دارد، اما بدیهی است که برخی از شما تسلط کافی بر نحوه جستجو و کار با گوگل اسکولار را نداشته باشید. بر همین اساس بهتر است از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید یا با مشاوران باتجربه صحبت کنید. البته تاکید ما بر این است که اولویت شما باید مشورت کردن با استادان راهنمای‌تان باشد، اما چون اغلب استادان دانشگاه فرصت کافی برای مشاوره دائمی به شما را ندارند و درگیر پروژه‌های گوناگون تحقیقاتی و مشغله‌های علمی و آموزشی متعدد هستند، دسترسی به آنان محدودیت زمانی دارد و ممکن است در مواقعی که شما برای حل چالش یا مسئله‌ای نیاز به مشاوره دارید، مجبور شوید تا دسترسی به استادتان صبر کنید که این مشکل موجب می‌شود در روند پژوهش‌تان مدتی متوقف شوید. بنابراین بهره‌مندی از مشاوره استادان دیگر و افراد متخصص می‌تواند به سرعت عمل شما کمک شایانی بکند. در این گونه موارد، بسیاری از محققان و دانشجویان سراغ موسسات مشاوره می‌روند که راه حل مناسبی است، اما شناخت موسسات معتبر و رسمی از مهمترین مقدمات این تصمیم است.

اگر درباره موسسات معتبر مایل به تحقیق بیشتر هستید، پیشنهاد می‌کنیم مطلب زیر را در همین سایت مطالعه کنید تا با ویژگی‌های آن‌ها آشنا شوید و موسسه‌ای قابل اطمینان و رسمی را برای مشاوره تخصصی انتخاب کنید:

  • ویژگی‌های یک موسسه خوب برای مشاوره نوشتن مقاله ISI

 

موسسه معتبر و بزرگ تهران آموز به کمک استادان بنام و خبره دانشگاهی و کارشناسان متخصص و مجرب آماده ارائه مشاوره به‌روز و جامع در حوزه فعالیت‌های پژوهشی مختلف است؛ فعالیت‌هایی مانند: نوشتن مقاله ISI، نوشتن پایان نامه کارشناسی ارشد، انجام رساله دکتری، نگارش پروپوزال، ترجمه متون، ویرایش در سطوح مختلف، استخراج مقاله ISI از پایان نامه و…

گفتنی است موسسه تهران آموز برای انواع خدمات جامع و به‌روز مشاوره قیمت‌هایی مناسب و به‌صرفه در نظر گرفته و شرایط اقتصادی جامعه را در طراحی قیمت‌ها مد نظر قرار داده است.




برچسب‌ها:
اسکرول به بالا