ثبت درخواست مشاوره پایان نامه و مقاله


این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

Loading

شنبه ۱۳۹۷/۱۲/۰۴

10 نکته‌ای که باید درباره پروسه اکسپت و چاپ مقاله بدانید
توصیه‌های دبیر Cell Reports درباره «روایت کردن و فروختن» داستان پژوهشتان

نوشته بویانا کُنفُرتی
دکتر کُنفُرتی بیش از 14 سال است که یک دبیر علمی حرفه‌ای است. وی در یک کارگاه نویسندگان در دانشگاه کلمبیا پروسه انتخاب و بررسی مقاله‌ها را مرور کرد و نکاتی کلیدی که نویسندگان نیاز دارند درباره پروسه اکسپت و چاپ مقالات بدانند را برجسته کرد.


1. چاپ یک مقاله نیازماند همکاری است. اگر یک نکته باشد که بخواهم شما در این صحبت به یاد داشته باشید، این است که پروسه چاپ مقاله همکاری میان نویسندگان، بررسی‌کنندگان و دبیران است. نویسندگان یک محصول نهایی از کار سختکوشانه خود را ارائه می‌کنند. دبیران تلاش می‌کنند از میان بهترین مقالات گزینش کنند. و بررسی‌کنندگان استانداردهای حوزه را حفاظت می‌کنند و پیشنهاداتی ارزشمند برای ارتقای مقاله‌ای که بررسی می‌کنند، ارائه می‌دهد. در صحبت‌هایم من به تعامل میان این سه گروه می‌پردازم.

2. داستان بگوید. سوالاتی که می‌خواهید بپرسید تنظیم کنید و دلیل اهمیت و جالب بودن آنها را بیان کنید. به یاد داشته باشید که مقدمه شما یک مقاله بررسی سالانه نیست. در عوض، بر روی این تمرکز کنید که به خواننده، مسائل پایه‌ای که آنها برای فهم و قدردانی از داستانی که قرار است به آنها بگویید نیاز دارند را متوجه شوند. به یاد داشته باشید که ترتیب آزمایش‌ها مهم نیست. ترتیب منطقی آزمایش‌ها و اول و آخر داستان مهم است. دبیران دقت بسیار می‌کنند تا بهترین کار برای ژورنال‌شان را انتخاب کنند. به همین دلیل، آنها معمولا به علاوه حجم مقالاتی که دریافت می‌کنند، مقالاتی را نیز خریداری می‌کنند تا تعداد بیشتری مقاله برای انتخاب داشته باشند. به همین دلیل، مقاله شما باید متمایز باشد.

3. داستان‌تان را بفروشید. مقاله شما باید کار شما را بفروشد. پیش از ارائه مقاله‌تان، از همکاران خارج از حوزه خودتان بخواهید تا آن را بررسی کنند و از آنها درخواست ارزیابی‌ای صادقانه کنید. آیا روند منطقی مقاله واضح است؟ آیا تمام کلمات تخصصی تعریف شده‌اند؟ آیا آزمایش‌ها در راستای استنتاج پایانی هستند؟ اگر انگلیسی زبان دوم شماست، از یک نفر که انگلیسی زبان مادری‌اش است بخواهید دستور زبان و وضوح معانی متن را چک کند. اگر می‌خواهید سطح اشتیاق برای کار در ژورنال‌های دیگر را بالا ببرید، درخواست‌های پیش از ارائه ایده خوبی هستند.

content-research.jpg

4. از «پر کردن» پرهیز کنید. نویسندگان تلاش می‌کنند بر روی دبیران و بررسی‌کنندگان با پر کردن مقاله با تمام آزمایش‌هایی که در بخش اصلی مقاله و همچنین در بخش اطلاعات اضافی انجام شده، تاثیر بگذارند. بعضی اوقات بیشتر، بهتر نیست. در واقع، با داستان‌های حاشیه‌ای زیاد، نکات اصلی می‌توانند گم شوند. باز هم می‌گویم، به داستانی که می‌خواهید بگویید فکر کنید و اینکه داده‌ای که در حال اضافه کردن هستید برای حمایت از آن شدیدا لازم باشد. بعضا بررسی‌کنندگان درخواست آزمایش‌های اضافی می‌کنند، ولی به عنوان دبیر، ما می‌پرسیم آیا این آزمایش‌ها برای قوی‌تر کردن داستان لازم هستند یا بهتر است این آزمایش‌ها در یک مقاله دیگر ارائه شوند.

5. ساده‌اش کنید. هیچ بررسی‌کننده‌ای هیچوقت از ساده ‌بودن مقاله شکایت نکرده است، ولی بسیاری درباره دشوار بودن خوانش یک مقاله گلایه دارند. نویسندگان نگران هستند اگر مقاله‌شان را ساده بنویسند، ساده‌انگارانه به نظر بیاید. علم به اندازه کافی سخت هست، نیازی نیست زبان آن سخت باشد تا پژوهش معنا پیدا کند. کلماتی را به کار ببرید که معمولا در زمان توصیف همان چیز استفاده می‌کنید. از کلمات تخصصی غیرضروری و کلمات شعارگونه دوری کنید. مقاله شما نیاز دارد تا از سد دبیران عبور کند تا به بررسی برسد. اگر ما نتوانیم آن را متوجه شویم، انتخاب نمی‌شود.

6. در مورد ضریب تاثیر وسواس به خرج ندهید. مقاله‌های «بلاک باستر» ممکن است باعث افزایش ضریب تاثیر ژورنال شوند ولی روش‌های در حال رشد بسیاری مورد استفاده‌اند که برای اندازه‌گیری تاثیر مقالات پژوهشی از مقیاس‌هایی مانند دانلود، بازدید و به اشتراک گذاشتن را در نظر می‌گیرند.

7. برای نوشتن «کاور لتر» زمان بگذارید. این قسمت اوج‌گیری است که به شما در فروش پژوهش‌تان به دبیر کمک می‌کند. اینکه چگونه کار شما بر کارهای پیشین چیزی اضافه می‌کند و آنها را در حوزه خودش پیش می‌برد را خلاصه کنید. دقیق و صادق باشید. به ما بگویید این کار چه چیزهایی را انجام نمی‌دهد. به ما درباره رقابت بگویید. پیشنهادات برای بررسی و مطالب حذفی را بگویید. اگر مقاله شما توسط یک ژورنال دیگر بررسی شده، شما می‌توانید به ما بگویید تا ما از آن بررسی‌ها در نظرات استفاده کنیم. همچنین شما می‌توانید پروسه بررسی را از اول آغاز کنید.

8. زمانی که مقاله شما بررسی شد چه اتفاقی می‌افتد؟ در Cell Reports هر مقاله توسط یکی از دبیران علمی خوانده می‌شود. آنها یک ارزیابی می‌نویسند درباره اینکه آیا شایستگی لازم برای یک بررسی را دارد یا خیر. سپس این ارزیابی به اشتراک گذاشته می‌شود و با دیگر دبیران علمی به بحث گذاشته می‌شود و یک اتفاق نظر درباره اینکه آیا این مقاله نامزد قدرتمندی برای یک بررسی رسمی هست ایجاد می‌شود، در غیر این صورت به یک مشاوره بسنده می‌کنند. Cell Reports بیش از 100 مقاله در ماه دریافت می‌کند. از آنجا که Cell Reports خیلی وسیع است، ما بعضا با هئیت تحریریه، دبیران داخلی ژورنال‌ها یا دیگر دانشمندان درباره مقاله مشاوره می‌کنیم. نزدیک به نیمی از مقالات دریافت شده برای بررسی ارائه می‌شوند و ما معمولا حدود 25-30 مقاله در ماه به چاپ می‌رسانیم.

research_groups.png

9. بررسی‌کنندگان چه کسانی هستند، و چه می‌کنند؟ بررسی‌کنندگان، پژوهشگران از دانشگاه و صنایع هستند که مقالات مشابه بر روی موضوعات مرتبط نوشته‌اند. مدت زمان بررسی معمولا میان 10 تا 15 روز کاری است که در آن دوران بررسی‌کنندگان هر مقاله را به دقت مطالعه می‌کنند، بر روی طراحی آزمایش‌ها نظر می‌دهند، نحوه اجرای آزمایش‌ها در راستای حمایت از استنتاج پایانی را بررسی می‌کنند، اینکه آزمایش‌ها به پیشروی بیشتر نیاز دارند و سطح علمی مقاله را مشخص می‌کنند. ما از بررسی‌کنندگان می‌خواهیم تناقض ممکن را بر اساس عنوان و چکیده مشخص کنند.

10. چه چیزی وارد نامه تصمیم‌گیری می‌شود؟ دبیران نظرات بررسی‌کنندگان را با دقت می‌خوانند و تصمیم می‌گیرند آیا نویسنده باید برای ارائه نسخه بازبینی شده دعوت شود یا خیر. این موضوع به راحتی با رای‌گیری انجام نمی‌شود. در عوض، ما به عنوان یک گروه با هم بحث می‌کنیم تا به نتیجه برسیم. زمانی که نظرات بررسی‌کنندگان فرق زیادی می‌کند، ما به بررسی‌کنندگان رجوع می‌کنیم و از آنها می‌خواهیم تا نظرات یکدیگر را به صورت ناشناس ارزیابی کنند تا ما بتوانیم سطح اهمیت بعضی آزمایش‌ها و مشاهداتی که آنها داشته‌اند را مشخص کنیم. سپس ما یک نامه به نویسندگان می‌زنیم که در آن توضیح داده شده کدام آزمایش یا کدام بخش متن نیاز به تغییرات در بازبینی دارد. اگر جواب منفی باشد، امیدواریم که نظرات بررسی‌کنندگان برای آنها در بازبینی مقاله برای چاپ در ژورنالی دیگر به کار بیاید. حتی زمانی که نتیجه مثبت نیست، ما امیدواریم که پروسه برای نویسنده سریع، عادلانه و کارآمد باشد.




برچسب‌ها: ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،
اسکرول به بالا