ثبت درخواست مشاوره پایان نامه و مقاله


این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

Loading

سه شنبه ۱۳۹۷/۱۱/۰۲

مهندسی هوا و فضا
آشنایی با رشته ها

مهندسی هوا و فضا

دانشجو در این رشته می تواند پیچیده ترین  مشکلات در طراحی برای سیستم های هواپیما و وسیله های دریایی و ابررایانه را برطرف کند و بهترین طراحی ها را در این زمینه انجام دهد. هدف رشته ی هوا و فضا تحقیق، طراحی، تجزیه و  تحلیل، ساخت و توسعه ی فضا پیماها و سلاح ها می باشد. فارغ التحصیل در این رشته می تواند در زمینه های  مهندسی هوا وفضا، طراحی، تعمیر و نگه داری، سیستم های تولید، مهندس مواد و مهندس مکانیک فعالیت کند. رشته ی مهندسی هوا و فضا دارای گرایش های مختلفی می باشد. این گرایش ها شامل:

جلوبرندگی (Augmentation)
فرد در این رشته به مطالعه و بررسی سامانه های موتور می پردازد. یعنی فرد با ساختار انواع موتورهای هوافضایی آشنا می شود و آنها را مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهد. می توان گفت که این گرایش شبیه مکانیک می باشد.
دینامیک پرواز و کنترل (Flight and Control Dynamics)
در این رشته فرد به مطالعه ی دانش بنیادی و کاربردی برای درک جریان هوا و دینامیک و تاثیر آن ها بر روی مدل های هواپیمایی که می خواهند پرواز کنند می پردازد. هدف در این رشته آشنایی دانشجو با اندازه گیری، تجزیه و تحلیل، مدل سازی و شبیه سازی جریان هوا و وسایل نقلیه هوایی است.
سازه های هوایی (Air Structures)
در گرایش سازه های هوایی، دانشجو به مطالعه و بررسی سازه های هواپیما و دیگر وسایل شبیه به آن می پردازد و  تلاش می کند که سازه هایی برای وسایل طراحی کند که علاوه بر استحکام کافی در برابر نیرو های مختلف، حداقل وزن را داشته باشند.
آئرودینامیک (Aerodynamics)
گرایش آیرودینامیک به بررسی و مطالعه ی چگونگی رفتار آیرودینامیکی یک وسیله ی نقلیه می پردازد.
مهندسی فضایی (Space engineering)
هدف این رشته طراحی و ساخت و نگهداری هواپیماها و موشک ها و حتی سیستم های سلاحی می باشد. دانشجو با مباحث ایمنی پرواز، راندمان سوخت، هزینه های عملیاتی و اثرات زیست محیطی آشنا می شود.
سوانح هوایی و صلاحیت های پروازی (Air disasters and flight qualifications)
در این رشته دانش برای طراحی بهینه و ایمن وسایل پرنده با رعایت معیارها و استانداردها در انتخاب مواد، فرآیندهای تولید و کنترل کیفیت به دانشجو داده می شود.
مهندسی فناوری ماهواره (atellite technology engineering)
در این رشته دانشجویان برای طراحی سیستم های فضاپیمایی آماده می شوند. دانشجو دانش در زمینه های قدرت، ساختار وارتباطات و کنترل را فرا می گیرد. هم چنین می تواند یک ماهواره را تجزیه و تحلیل کند و پارامترهای اصلی طراحی سیستم ماهواره ای را بفهمند. فارغ التخصیل در این رشته می تواند در زمنیه های معاونت مهندس فضایی،تکنسین هوافضا و متخصص در سازمان های فضایی فعالیت کند.

موضوع های پیشنهادی پایان نامه کارشناسی ارشد در مهندسی هوا و فضا

نرم افزارهای رشته مهندسی هوا و فضا

نرم‌افزار کامسول مولتی‌فیزیکس- نرم‌افزار فلومسترMentor Graphics Flowmaster- نرم افزار آموزشی توربین گاز Oxford ATPL Gas Turbine Engines- نرم‌افزار سی‌اف‌ توربو CFturbo-نرم‌افزارمتلب MATLAB- نرم افزار فلوئنت FLUENT-نرم افزار کتیا CATIA- نرم‌افزار اِن ایکس NX

مطالب آموزشی رایگان در رشته مهندسی هوا و فضا

اسکرول به بالا