ثبت درخواست مشاوره پایان نامه و مقاله


این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

Loading

چهارشنبه ۱۳۹۷/۱۱/۰۳

فیزیک
آشنایی با رشته ها

فیزیک

این رشته از کوچترین جزء در زندگی ما تا بزرگترین آن را مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار می دهد و موضوع را به صورت عملی بررسی میکند. پس این رشته اساس و پایه ی پیشرفت اکثر رشته ها می شود. از کاربردهای این رشته می توان در فیزیک اتمی، فیزیک هسته ای، فناوری نانو، کوانتوم، ستاره شناسی و علوم کامپیوتر دید. رشته ی فیزیک دارای گرایش های مختلفی می باشد. این گرایش ها شامل:

حالت جامد (Solid Mode)
این رشته در اصل در مورد کریستال ها و ویژگی های فیزیک آنها می باشد. یعنی فرد با سیستم های پس ذره ای آشنا می شود و انواع امواج و تاثیر آنها را روی آن بررسی می کند.
اتمی و مولکولی (Atomic and molecular)
دانشجو در این گرایش به بررسی و مطالعه ی اتم ها و یون ها می پردازد. در اصل این رشته به بررسی و نقل و انتقال اکترون در اطراف هسته می پردازد و خواص آنها را با این انتقالات بررسی می کند. فارغ التحصیل در این رشته می تواند در زمینه های دانشمند هسته ای و آموزش فعالیت کند.
هسته ای( Nuclear)
هدف این رشته بررسی و درک ساختار و فرآیندهای اتم می باشد. فارغ التحصیل در این رشته می تواند در زمینه های پیشرفت پزشکی، پروژه های مهندسی یا تحقیقات فعالیت کند.
ذرات بنیادی و نظریه میدان ها (Fundamental particles and field theory)
هدف این رشته بررسی مواد و اینکه این مواد از چه ساخته شده اند می باشد. یعنی ماده در بنیادی ترین حالت ممکن چگونه است. این ذرات بنیادی در زمان چینش در اجسام و اجرام و یا حتی بدن انسان متفاوت می باشد.
فیزیک نجومی (Astrophysics)
در این گرایش فرد اصول فیزیک را فرا میگیرد و تاثیر آن را بر روی دانش نجوم بررسی میکند. دانشجو در این رشته با مفاهیم جهان اولیه، ماده ی بین ستارگان و چرخه ی زندگی آنها، ستاره ها و سیارات و کهکشان ها آشنا می شود.
فیزیک بنیادی (Basic physics)
هدف این رشته بررسی میدان های کوانتومی و جهان های موازی می باشد. یعنی روابط بین فیزیک و ریاضی را محکم تر به هم پیوند می دهد. پدیده های طبیعی را با استفاده از مدل سازی ریاضی پیش بینی و قانونمند می کند.
اتمسفر (Atmosphere)
این رشته در مورد تحولات جوی و بررسی لایه های مختلف جو، آلودگی های هوایی، پدیده های ریز گرد، تاثیرات اتمسفری و جو می باشد.
نانوفیزیک (Nano-physics)
این رشته میان رشته ای بین مهندسی مواد، پزشکی، داروسازی، دامپزشکی، فیزیک کاربردی، وسایل نیمه رسانا، شیمی ابر مولکول ها و حتی مهندسی مکانیک و برق و شیمی می باشد. هدف این رشته تحقیق و پژوهش در زمینه های علوم و فناوری نانو می باشد.
آموزش فیزیک (Teaching physics)
این گرایش به آموزش مباحث فیزیک به دانشجویان و دانش آموزان می پردازد.
فیزیک پلاسما (Plasma physics)
هدف این رشته شناخت و کاربرد پلاسما در زمینه های مختلف مثل صنایع نظامی، انرژی و صنعتی می باشد. دانشجو در این رشته باید مباحث پردازش مواد و سطوح، ساخت مواد نانومتری، تهیه مواد غنی الکترو مغناطیس و مخابرات و انرژی را فرا بگیرد.

نرم افزارهای رشته فیزیک

Physics Simulations-نرم افزار شبیه سازی آزمایشگاه فیزیک- Looking Glass-نرم افزاری برای تشکیل تصویر در آینه ها و عدسی ها- interactive physics 2004- Crocodile-  Making Waves- PhysProf PhysProf 1.0 – Orbit Xplorer 2.2 موضوع های پیشنهادی پایان نامه کارشناسی ارشد در رشته فیزیک

مطالب آموزشی رایگان در رشته فیزیک

اسکرول به بالا