ثبت درخواست مشاوره پایان نامه و مقاله


این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

Loading

دوشنبه ۱۳۹۷/۱۱/۱۵

سازه
آشنایی با رشته ها

آشنایی با سازه در رشته ی مهندسی عمران

کارشناسی ارشد سازه در رشته ی عمران در مورد طراحی تحلیل انواع سازه های بزرگ مثل سدها و پل ها تا ساختمان های کوچک می باشد. می توان گفت این گرایش مهم ترین و کاربردی ترین گرایش عمران می باشد. می توان تاریخچه ی این رشته را با اولین ساخت و سازهای جدی به دست انسان دانست. یکی از اولین ساخت و سازها ساخت اهرام مصر می باشد. تاثیرات بعدی این رشته را در تمدن بشر می توان در زیگورات ها و حتی تخت جمشید دید.

 دانشجو در مورد ساختارهای انتقال نیرو و بار بر روی اجزای ساختمان تا رسیدن به تکیه گاه اطلاعات به دست می آورد. یعنی سازه باید به گونه ای طراحی شود که در برابر تمامی نیروها مقاومت داشته باشد. همچنین حتی در چگونگی کار ماشین هایی که برای یکپارچگی سازه استفاده می شود اطلاعات کسب می کند. فرد در مورد مفاهیمی چون قانون هوک، معادلات دیفرانسیل جزئی تعادل و سازگاری مطالعه می کند.

امروزه کاربرد این رشته شاخه ای جدید به نام مدل سازی اطلاعات ساختمان را به وجود آورده است که دانشجو با استفاده از خصوصیات مصالح و تاثیر آنها در سازه، ساختمان را قبل از ساخت بررسی و تحلیل میکند تا بهترین سازه با کمترین قیمت در زمانی کم به وجود آید.

برنامه ی درسی و سرفصل های رشته ی سازه گرایش مهندسی عمران

موضوعات پیشنهادی پایان نامه کارشناسی ارشد در رشته سازه گرایش مهندسی عمران

برای دریافت موضوعات جدید تر و مشاوره ی رایگان با ما تماس بگیرید.

اسکرول به بالا