ثبت درخواست مشاوره پایان نامه و مقاله


این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

Loading

چهارشنبه ۱۳۹۸/۰۴/۱۲

روان شناسی بالینی
آشنایی با رشته ها

آشنایی با گرایش روان شناسی بالینی

روان شناسی بالینی یکی از شاخه های روان شناسی می باشد. این گرایش در مورد ناهنجاری های رفتار انسان، و روش های تغییر و درمان آنها و راه های پیشگیری برای آنها می باشد.  روان شناسی بالینی ترکیب علوم و دانش بالینی برای درک و جلوگیری و تسکین اطلاعات روان شناختی می باشد تا افراد از لحاظ ذهنی به رفاه برسند. یعنی هدف اصلی سلامت ذهنی و عاطفی انسان ها است.

دانشجو در این گرایش در مورد راه های ارائه ی خدمات بالینی به مراکز آموزشی و پژوهشی و درمانی و توانبخشی اطلاعات کسب می کند. همچنین بیمار را ارزیابی کرده و بیماری آن را تشخیص می دهد، سپس مداخله و درمان می کند. دانشجو با استفاده از مهارت های تحلیل و ارتباطی به فرد کمک میکند تا کیفیت زندگی را افزایش دهد.

فارغ التحصیل در این رشته در چند حوزه ی کلی درمان بیماری، تشخیص بیماری با تست های روان شناسی، تحقیق و آزمایش خصوصیات بیماری های روانی می تواند فعالیت کند.

فارغ التحصیل در گرایش روان شناسی بالینی می تواند در بیمارستان و تیمارستان ها، مدارس، مراکز مشاوره ی کودکان، زندان ها، پرورشگاه ها، دانشگاه ها، وزارت کار، کودکستان ها، کارخانه ها و موسسات خصوصی، کلینیک ها و مراکز درمانی اعتیاد فعالیت کند.

 

برنامه ی درسی و سرفصل های گرایش روان شناسی بالینی

موضوعات پیشنهادی پایان نامه کارشناسی ارشد در گرایش روان شناسی بالینی

برای دریافت موضوعات جدید تر و مشاوره ی رایگان با ما تماس بگیرید.




برچسب‌ها:
اسکرول به بالا