ثبت درخواست مشاوره پایان نامه و مقاله


این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

Loading

سه شنبه ۱۳۹۷/۱۱/۳۰

در مورد پایگاه الزویر (Elsevier) بیشتر بدانیم.
پایگاه مقالات

الزویر (Elsevier) یک شرکت اطلاعاتی و تحلیلی و یکی از عمده ترین ارائه دهنده های اطلاعات علمی، فنی و پزشکی در جهان است که در سال 1880 به عنوان یک شرکت چاپ و نشر تاسیس شد. نام و علامتش را از الزویر، چاپخانه ای هلندی وام گرفت که هیچ ارتباطی با الزویر معاصر ندارد. خانواده  هلندی الزویر(Elsevier) به عنوان کتابفروش و ناشر در هلند فعالیت می کردند. بنیانگذار این انتشارات، لودویک الزویر (Lodewijk Elsevier) در لیدن زندگی می کرد و کسب و کارش را در سال 1580 تاسیس کرد. الزویر (Elsevier) بخشی از گروه RELX است که تا سال 2015 به عنوان رید الزویر(Reed Elsevier) شناخته می شد.

محصولات آن شامل نشریاتی چون The Lancet و Cell، Science Direct مجموعه ای از نشریات الکترونیکی، سری های نشریات Trends and Current Opinion، پایگاه داده استنادی (citation) آنلاین Scopus و همچنین نشریه ی Clinical Key solution برای پزشکان است.

 الزویر (Elsevier) سالانه بیش از 430،000 مقاله را در 2500 مجله منتشر می کند. آرشیو های آن حاوی بیش از 13 میلیون سند و نوشته و 30 هزار کتاب الکترونیکی است. مجموع دانلودهای سالانه به بیش از 900 میلیون مورد می رسد.

در سال 2013، الزویر(Elsevier) سیاست های خود را در پاسخ به تحریم های اعلام شده توسط دفتر کنترل دارایی های خارجی در سال 2007 تغییر داد. این تحریم حاوی درخواستی بود که همه نشریات الزویر از انتشار مقالات ایرانی تبارهایی اجتناب نمایند که تحت نظر دولت ایران مشغول به کار هستند. معاون اجرایی الزویر (Elsevier)، مارک سیلی (Mark Seeley) از طرف شرکت ابراز تاسف کرد، اما قصدی برای به چالش کشیدن این تفسیراز قانون را اعلام نکرد.




برچسب‌ها: ، ، ، ،
اسکرول به بالا