ثبت درخواست مشاوره پایان نامه و مقاله


این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

Loading

شنبه ۱۳۹۹/۱۲/۱۶

انجام پایان نامه زیست شناسی
مشاوره انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری زیست شناسی

زیست شناسی یکی از رشته‌های قدیمی علوم پایه دانشگاهی است که به دلیل مطالعه و پرداختن به همه انواع موجودات جهان (انسان‌ها، گیاهان و جانوران) و تاثیرات‌شان بر زندگی بشر وسعت و گستردگی بسیاری دارد. با توجه به اهمیت و وسعت مطالعاتی این رشته جذاب و گرایش‌های آن، انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری زیست شناسی سخت و زمانبر است.

رشته زیست شناسی در مقطع کارشناسی شامل گرایش‌های عمومی، سلولی و مولکولی، جانوری، گیاهی و زیست دریاست و در دوره کارشناسی ارشد هر کدام از آن‌ها گرایش‌های مختلفی دارند؛ مانند ژنتیک، بیوشیمی، میکروبیولوژی، علوم سلولی و مولکولی، زیست شناسی دریا گرایش جانوران دریایی، زیست شناسی جانوری گرایش بیوسیستماتیک، فیزیولوژی، زیست شناسی گیاهی گرایش زیست شناسی سلولی و تکوینی و… که ادامه تحصیل در آن‌ها در دوره دکتری نیز امکان‌پذیر است.

سوالات متداول دانشجویان برای نوشتن پروپوزال

سوالات متداول دانشجویان برای نگارش پایان نامه

چرا مشاوره نگارش و انجام پایان نامه به ما کمک می‌کند؟

انجام پایان نامه زیست شناسی کار سختی است و اصولی دارد که باید با دقت آن‌ها را رعایت کنیم، اما اگر از مشاوره متخصصان و استادان باتجربه این رشته استفاده کنیم، می‌توانیم با کمترین درصد خطا پیش برویم، در زمان، هزینه و انرژی صرفه‌جویی کنیم و انجام پایان نامه را با موفقیت به پایان برسانیم.

چرا مشاوره پایان نامه زیست شناسی تهران آموز را انتخاب کنیم؟

بدیهی است نظارت و مشاوره افراد متخصص در انجام هر پروژه تحقیقاتی مهم موجب عملکرد بهتر پژوهشگران و کسب نتیجه مطلوب و استاندارد خواهد شد. بر این مبنا، مشورت گرفتن از استادان دانشگاه امری ضروری است، اما مشکل عمده، در دسترس نبودن استادان به دلیل مشغول بودن در امور پژوهشی مختلف است. در این گونه مواقع لزوم بهره‌گیری از مشاوره استادان مجرب دیگر، گزینه برتر است. موسسه تهران آموز با کمک کادر تخصصی و حرفه‌ای خود که متشکل از بهترین و خبره‌ترین استادان باسابقه است، آماده ارائه انواع خدمات مشاوره‌ای به دانشجویان برای انجام پایان‌نامه زیست شناسی است. کمک گرفتن در مسیر نگارش پایان نامه کمک میکند تا در ادامه پذیرش و چاپ مقاله ISI نیز با سادگی بیشتری انجام شود.

محققان و پژوهشگران باتجربه

به اذعان مراجعه‌کنندگان به موسسه تهران آموز، محققان و پژوهشگران باتجربه موسسه ما با ارائه مشاوره تخصصی برای انجام پایان نامه زیست شناسی به دانشجویان این رشته و گرایش‌های متعدد آن در کسب نتایج عالی در سال‌های گذشته تاثیر مثبت بسیاری داشته‌اند.

سرعت عمل و دقت

انجام دادن به‌موقع پایان‌نامه بر اساس تاریخ تعیین‌شده جلسه دفاع‌، مساله مهمی است که دغدغه اغلب دانشجویان است، به همین دلیل مشاوران و متخصصان موسسه تهران آموز پیش از هر کاری، با برنامه‌ریزی دقیق از اتلاف وقت جلوگیری می‌کنند، اما دقت به همه جزئیات و پرداختن کامل به نکات و قواعد انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری زیست شناسی از اصول و ضروریاتی است که قابل اغماض نیست و کارشناسان تهران آموز به آن توجه ویژه دارند تا کیفیت پایان‌نامه حفظ شود.

آینده تحصیلی و شغلی

همان‌طور که می‌دانید کیفیت انجام پایان نامه زیست شناسی و کسب نمره عالی، در آینده تحصیلی و شغلی دانشجویان بسیار موثر است؛ در واقع، احتمال پذیرش این دانشجویان در همه دانشگاه‌ها برای ادامه تحصیل‌شان بیشتر است و نیز برای احراز پست‌های برتر شغلی موفق‌ترند، بنابراین منطقی است که دانشجویان در این مرحله حتما از مشاوره تخصصی کارشناسان این حوزه علمی استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: چگونه هزینه‌های انجام پایان نامه را کم کنیم؟

روال انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری زیست شناسی

انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری زیست شناسی در تمام گرایش‌ها باید بر اساس روال معین و تعریف‌شده پیش برود تا هم نتیجه بهتری به دست بیاید و هم امکان بروز خطا کمتر شود. به طور کلی مراحل زیر در روند انجام پایان‌نامه زیست شناسی مرسوم است:

انتخاب موضوع

انتخاب موضوع برای انجام پایان نامه زیست شناسی از مراحل حساسی است که مستلزم توجه به نکات مهمی است؛ مثلا در انتخاب موضوع پیش از هر چیز باید به علایق و توانایی و مهارت دانشجو و نیز کاربردی و به‌روز بودن موضوع توجه شود. همچنین جذاب بودن موضوع بسیار اهمیت دارد و باعث جلب نظر هیات داوران می‌شود. برای انتخاب موضوع مناسب لازم است دانشجویان با صرف زمان کافی به بررسی موضوعات مختلف و مطالعه اجمالی پایان نامه‌های گذشته بپردازند و با شرکت در جلسات دفاع دانشجویان دیگر این رشته با زاویه دید استادان دانشگاه آشنا شوند. گفتنی است شرکت در جلسات دفاع دانشجویان دیگر، منجر به خلق ایده‌های جدید در ذهن دانشجو خواهد شد.

موضوع پایان نامه زیست شناسی

اطمینان از تکراری نبودن موضوع پایان نامه

نکته مهمی که در این مرحله باید به آن توجه داشت، تکراری نبودن موضوع پایان نامه است تا از دوباره‌کاری و اتلاف وقت پیشگیری شود. برای اطمینان از تکراری نبودن موضوع پایان‌نامه راهکار ساده و مطمئنی وجود دارد: مراجعه به وبسایت ایرانداک. دانشجویان پس از آشنایی با نحوه جستجوی پایان نامه در وبسایت ایرانداک به‌راحتی متوجه خواهند شد که در سال‌های گذشته درباره موضوع مد نظرشان یا موضوعاتی مشابه چه پژوهش‌هایی انجام شده است.

نوشتن پروپوزال زیست شناسی

مرحله پروپوزال‌نویسی زیست شناسی چنان پراهمیت و کلیدی است که بسیاری از دانشجویان عبور از این مرحله را برابر با طی نیمی از مسیر انجام پایان‌نامه زیست شناسی می‌دانند، به همین دلیل همه سعی‌شان را می‌کنند که پروپوزالی قوی و قابل توجه بنویسند تا مورد تایید استادان دانشگاه قرار گیرد و سریع‌تر وارد مراحل بعد شوند. به دلیل حساسیت این مرحله، پیشنهاد می‌کنیم حتما از راهنمایی مشاوران و استادان کاربلد موسسه تهران آموز استفاده کنید تا با نگارش پروپوزال زیست شناسی استاندارد و جذاب هیات داوران را قانع کنید که موضوع مورد نظرتان ارزش تحقیق و مطالعه و صرف زمان و هزینه لازم را دارد.

بیشتر بخوانید: چگونه هزینه نوشتن پروپوزال را کم کنیم؟

فصل‌بندی پایان نامه

بحث فصل‌بندی محتوای پایان‌نامه چندان پیچیده و سخت نیست و مطابق اصول و قواعد مشخص و تعریف‌شده‌ای انجام می‌شود که آگاهی از آن‌ها ضروری است، اما نکته قابل توجه و مهم شیوه‌نامه دانشگاه‌هاست، زیرا اغلب دانشگاه‌ها برای فصل‌بندی پایان‌نامه‌ها دستورالعمل‌های ویژه‌ای تدوین کرده‌اند که دانشجو ملزم به رعایت آن‌هاست؛ بنابراین پیش از مرحله فصل‌بندی در انجام پایان نامه زیست شناسی دستورالعمل‌های دانشگاه محل تحصیل خود را با دقت مطالعه کنید. به طور کلی پایان‌نامه‌ها اغلب با عناوین زیر فصل‌بندی می‌شود:

مقدمه: نوشتن مقدمه‌ای جذاب در انجام پایان نامه زیست شناسی موفق بسیار موثر است؛ مقدمه‌ای که درباره کلیات طرح و دلایل دانشجو برای پرداختن به آن توضیح می‌دهد.

پیشینه تحقیق: مطالعه پایان نامه‌های دانشجویان گذشته در کیفیت انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری زیست شناسی تاثیرگذار است. فصل دوم را به این موضوع اختصاص دهید و پژوهش‌های انجام‌شده پیشین و نتایج و تاثیرشان در انتخاب موضوع پایان نامه‌تان را شرح دهید.

روش تحقیق: فصل سوم پایان نامه معمولا به نوشتن روش تحقیق اختصاص دارد و در این فصل جزئیات روش انجام پایان نامه زیست شناسی با دقت شرح داده می‌شود؛ مانند داده‌های مورد استفاده در پژوهش، آمارها، پرسش‌نامه‌‌ها، نرم‌افزارهای کاربردی برای تحقیق و….

نتایج: فصل چهارم پایان نامه مختص نتایج پژوهش است و شامل طرح اجمالی مساله، آمارهای دقیق در تجزیه و تحلیل نتایج پایان نامه و راهکارهای پیشنهادی‌ می‌شود. دقت کنید که آمارها و چگونگی ارائه آن‌ها در درک بهتر موضوع و مباحث توسط مخاطبان موثر است.

بحث و پیشنهادها: فصل پنجم پایان نامه به جمع‌بندی نهایی تحقیق می‌پردازد و نتیجه تحقیقات شما را با راهکارهای دیگران مقایسه و مزیت‌های تحقیق شما را بررسی می‌کند و راهنمای خوبی برای پژوهشگران آینده رشته زیست شناسی است.

جلسه دفاع از پایان نامه

جلسه دفاع از پایان‌نامه خوان آخر فرایند انجام پایان‌نامه زیست شناسی است که با اتمام نگارش و بازخوانی پایان‌نامه، نوبت به برگزاری آن می‌رسد. دانشجو باید با آمادگی کامل در این جلسه حاضر شود و از دستاوردها و یافته‌های پژوهش خود بگوید و به پرسش‌های هیات داوران پاسخ دهد و با تسلط بر مباحث پایان‌نامه‌اش و موضوعات پیرامون آن استادان و حضار را قانع کند که تحقیقاتش به‌روز، جامع و کاربردی است.

بیشتر بخوانید: بایدها و نبایدها در جلسه دفاع از پایان نامه

 




برچسب‌ها:
اسکرول به بالا