ثبت درخواست مشاوره پایان نامه و مقاله


این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

Loading

سه شنبه ۱۳۹۷/۱۱/۰۹

علوم دام و طیور
آشنایی با رشته ها

علوم دام و طیور

در رشته ی علوم دام و طیور دانشجو در مورد بیولوژیک حوزه ی دامداری  مطالعه می کند. یعنی دانشجو در مورد صنایع دامی از حشرات و حیوانات و تولیدات آنها را مورد بررسی قرار می دهد. فارغ التحصیل در این رشته می تواند در زمینه  های تحقیقات، مشاوره در سازمان های دولتی و خصوصی در مورد علوم دامداری، مدیریت دامداری، مدیریت نساجی، مدیریت دام فعالیت کند. رشته ی علوم دام و طیور دارای گرایش های مختلفی می باشد. این گرایش ها شامل:

اصلاح نژاد دام (Livestock gene interbreeding)
این رشته در مورد تغیر نژاد دام ها با اقتصادی ترین روش می باشد. هم چنین دانشجو باید در مورد تغذیه و فیزولوژی دام اطلاعات کافی داشته باشد تا بتواند برنامه ریز مناسب برای دامداری داشته و آن را مدیریت کند. 
تغذیه دام (Livestock/animal Nutrition)
این رشته در مورد نیازهای غذایی حیوانات و تولید مواد غذایی برای آنها می باشد. با افزایش کیفیت غذای حیوانات، کیفیت تولید دام هم افزایش می یابد. دانشجو در این رشته در مورد ترکیب خوراکی ها، نقش پروتئین ها، ویتامین ها و مواد معدنی در مواد غذایی حیوانات اطلاعات کسب میکند. فارغ التحصیل در این رشته می تواند در زمینه های نمایندگی فروش مواد غذایی حیوانات، متخصص تغذیه ی حیوانات فعالیت کند.
مدیریت دامپروری (Livestock husbandry management)
هدف این گرایش مدیریت پرورش دام می باشد. دانشجو باید بتواند برای پرورش دام و آموزش آنها برنامه ریزی و راه حل داشته باشد. فارغ التحصیل در این رشته می تواند در زمینه های مدیریت دام، مدیر روستایس و مدیر بازرگانی مزرعه و مدیر مزرعه فعالیت کند.
فیزیولوژی دام (Livestock physiology)
این رشته در مورد علوم دامی و علوم های وابسته ی آن در زمینه ی اصلاح دام و فیزیولوژی دام و ژنتیک مولکولی آن می باشد. 
تغذیه نشخوارکنندگان (Nutrition of Ruminants)
می توان گفت یکی از اهداف اصلی این گرایش تنظیم میزان استفاده ی فرآورده های غلات در رژیم های غذایی حیوانات می باشد. دانشجو در مورد حیوانات و متابولیسم آنها و درک پایه ای تغذیه ی حیوانات اطلاعات کسب می کند.
پرورش زنبور عسل (Bee breeding)
با توجه به تولید بسیار محصولات و فرآوردهای مربوط به عسل و تاثیر زنبورها بر روس افزایش محصولات کشاورزی، این رشته بسیار مهم می باشد. دانشجو باید به حشرات علاقه داشته باشد و بتواند به درستی آنها را پرورش دهد. 
علوم طیور (Poultry Sciences)
هدف این رشته مطالعه ی انواع پرندگان و پرورش آنها می باشد تا بتوان از پرندگان به بهترین نحو استفاده کرد. فارغ التحصیل در این رشته می تواند در زمینه های پرورش طیور، امور حرفه ای حیوانات و دانشمند حیوانات فعالیت کند.
تغذیه طیور (poultry nutrition)
این رشته در مورد روش های تولید و فرآوری خوراک طیور می باشد. دانشجو باید ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز طیور، گوارش و روش های سوخت و ساز بدن آنها را بشناسد.

موضوع های پیشنهادی پایان نامه کارشناسی ارشد در رشته علوم دام و طیور

مطالب آموزشی رایگان در رشته علوم دام و طیور

اسکرول به بالا