ثبت درخواست مشاوره پایان نامه و مقاله


این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

Loading

یکشنبه ۱۳۹۷/۱۱/۰۷

تاریخ
آشنایی با رشته ها

تاریخ

هدف رشته ی تاریخ مطالعه ی دوره های زمانی مختلف و همچنین تمرکز بر روی گروه ها می باشد تا مشکلات آنها را بشناسیم و تکرار نشود. دانشجو در مورد ساختارهای سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در زمان گذشته و نوع ارتباطات آن موقع اطلاعات کسب می کند. رشته ی تاریخ دارای گرایش های مختلفی می باشد. این گرایش ها شامل:

تاریخ ایران باستان (Ancient History of Iran)
هدف این رشته آشنایی دانشجو با دوره ها و سلسله های قبل از تاریخ ایران باستان می باشد. یعنی در مورد تحولات اقتصادی، سیاسی و اجتماعی زمان باستان دانشجو اطلاعات کسب می کند و آنها را تحلیل و بررسی می کند. 
تاریخ ایران اسلامی (History of Islamic Iran)
هدف این رشته آشنایی دانشجو با تاریخ دوران پس از ورود اسلام به ایران تا زمان معاصر می باشد. یعنی جمع آوری دست آوردهای این دوران در زمینه های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و یا حتی زیست محیطی می باشد. 
تاریخ اسلام (History of Islam)
هدف این گرایش مطالعه ی تاریخ سیاسی، اقتصادی، اجتماعی یا فکری سرزمین های مرکزی اسلامی است. فارغ التحصیل در این رشته می تواند در زمینه های مشاور تجاری، پژوهشگر، پژوهشگر، روزنامه نگار، تدریس و مشاوره سیاسی فعالیت می کند.
تاریخ عمومی جهان (World History)
این رشته در مورد تاریخ مناطق، ملت ها و تمدن ها می باشد. دانشجو در مورد فرآیندهایی مثل استعمار، ناسیونالیسم، محیط زیست، روابط بین الملل، امپریالیسم، ایدئولوژی، مهاجرت، کار، صنعتی شدن، علم و فناوری، تجارت، صلح و جنگ اطلاعات کسب می کند. فارغ التحصیل در این رشته می تواند در زمینه های بایگانی و آرشیو، آموزش و پژوهش فعالیت کند.
مطالعات خلیج فارس (Persian Gulf Studies)
هدف این رشته به دست آوردن اطلاعات و بررسی تاریخ بر روی حوزه ی خلیج فارس می باشد. 
اسناد و مدارک آرشیوی و نسخه شناسی (Archival and Copywriting Documents)
هدف این رشته یافتن بهترین راه حل ها و چگونگی ثبت و نگهداری و سازمان دهی اطلاعات می باشد. این رشته بین حوزه های کتابداری، تاریخ، جامعه شناسی، اقتصاد و ادبیات می باشد. 
تاریخ انقلاب اسلامی (History of the Islamic Revolution)
هدف این رشته مطالعه ی اطلاعات تاریخی و سیاسی دوران انقلاب اسلامی می باشد تا افکار سیاسی و اجتماعی آن دوران در بین دانشجویان پرورش یافته و آنها آگاهی جامعه را افزایش دهند. 
تاریخ تشیع (Shiite history)
هدف این رشته مطالعه و پژوش در مورد زمان آغاز اسلام تا تاریخ معاصر می باشد تا ارزش های مادی و معنوی که اسلام بر کشورمان و به خصوص اتقلاب اسلامی گذاشته است، بررسی شود. 

موضوع های پیشنهادی پایان نامه کارشناسی ارشد در رشته تاریخ

مطالب آموزشی رایگان در رشته تاریخ

اسکرول به بالا